پس از رسیدن آب تالوار، همدان 15 ساعت آب خواهد داشت


پس از رسیدن آب تالوار، همدان 15 ساعت آب خواهد داشت

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از رسیدن آب تالوار به همدان، روزانه ۱۵ ساعت آب خواهیم داشت.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق وعده‌های که به ما داده‌اند، مقرر شده بود آب دو روز دیگر به همدان برسد و بنده بارها بر این موضوع تاکید داشته‌ام که تا کار قطعی نشده وعده و زمان تعیین نکنید.

وی تصریح کرد: آبی که از تالوار به سمت همدان می‌آید، ۱۴۰ کیلومتر است و این ۱۴۰ کیلومتر باید مورد بررسی قرار گرفته و ایستگاه به ایستگاه به جلو بیاید، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه طبق جلسه هفته گذشته مقرر شد که روز پنجشنبه هفته جاری آب وارد لوله‌ها شود، افزود: این روند در مرحله ایستگاه سوم بود و ۵ الی ۶ هزار متر یک ایستگاه زده و آب بررسی می‌شود که لوله‌ها مشکل نداشته باشد و آب به جلوتر برود و به شهر همدان متصل شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: آب تالوار در کنار ۷۲ حلقه چاهی که از کشاورزان و چاهی که از خالق وردی متصل شده است، می‌تواند آب همدان را تأمین کند و این در صورتی امکان پذیر است که در مسیر لوله‌ها مشکلی نداشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد: آب تالوار با ۱۶ کیلومتر به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل و آب بدون تصفیه وارد مدار نخواهد شد بدین ترتیب این ۱۶ کیلومتر بررسی شده و اشکالات برطرف شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه از طرف دیگر اگر ۱۴۰ کیلومتر آب به محدوده شهر مهاجران که محل اتصال چاه‌های خالقوردی و تالوار است، برسد می‌توان گفت که مسئله حل خواهد شد، اضافه کرد: با این روند، آب همدان تأمین و مردم می‌توانند ۱۰ الی ۱۵ ساعت از آب برخوردار شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصفیه خانه شهید بهشتی و ۱۶ کیلومتر اتصال شرق به غرب آماده شده است و باید آب وارد مدار شود اما بنده اعتقاد داشتم وقتی آب وارد مدار شد، اطلاع رسانی صورت بگیرد ولی توجهی به این نکته نشد.

فلاحی با بیان اینکه متأسفانه از قبل رینگ بین مخازن و شبکه دچار مشکل بوده است، اضافه کرد: در بعضی از مناطق فشار پایین یا بالا است و با توجه به وضعیت بحرانی آب خواستار این هستیم اینکه در اسرع وقت از این بودجه استفاده و رینگ داخل شبکه اصلاح شود و از پرتی و هدر رفت آب جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه