ترکیبات توحید و ولایت یکی است/ فلسفه وجود امام


ترکیبات توحید و ولایت یکی است/ فلسفه وجود امام

یک مفسر قرآن با بیان اینکه ترکیبات توحید و ولایت یکی است، گفت: زمانی بحرین و افغانستان و خیلی جاهای دیگر جزء ایران بود، اما هر زمان به ایران حمله شده پاره‌ای از آن را جدا کردند جز زمانی که دست ما در دست امام زمان(عج) و نایب او بود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با بیان اینکه وجود امام و امامت برای حفاظت از مردم است، اظهار کرد: در روایت است که توحید حصن است «کَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی» یعنی اگر خود را به خدا بسپارید محفوظ می مانید، مثل کودکی که تا دست در دست پدر و مادر دارد، محفوظ است. پس اگر بخواهیم محفوظ بمانیم باید خود را به خدا بسپاریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: مثل این روایت را درباره ولایت امیرالمومنین علی(ع) داریم که می فرماید: «ولَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی ...» یعنی ایمان به امیرالمومنین(ع) و ائمه(ع) نیز حصن و قلعه است. این یعنی ترکیبات توحید و ولایت یکی است، اگر می خواهید خود را به خدا بسپارید ببینید امام علی(ع) و دیگر ائمه چه می گویند.

وی ادامه داد: بیعت با بنده خوب خدا بیعت با خدا است اینها آیه قرآن است، آنهایی که از ائمه(ع) اطاعت می کنند خدا را اطاعت کرده و آنها که ائمه(ع) را آزار دهند خدا را آزار داده اند؛ خدا در قرآن می فرماید: «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً» این تصریح دارای تاریخ خاصی نیست، پس وجود خلیفه ضرورت است و میلیارد میلیارد جنود و لشکر خدا نمی تواند جای آن را پر کند و باید کسی باشد که حجت خدا باشد.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه بیان کرد: در اسکناس نخی وجود دارد که به آن ارزش می دهد، در عالم هستی نیز باید نقطه اتصالی بین زمین و آسمان باشد؛ در دعای ندبه می خوانیم: «أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَالسَّماءِ» یعنی امام زمان(عج) واسطه بین آسمان و زمین است؛ در روایت است اگر امام در زمین نباشد، زمین فرو می ریزد.

این مفسر قرآن تاکید کرد: زمانی بحرین و افغانستان و خیلی جاهای دیگر جزء ایران بود، اما هر زمان به ایران حمله شده پاره ای از آن را جدا کردند جز زمانی که دست ما در دست امام زمان(عج) و نایب او بود و امام خمینی(ره) فرمانده کل قوا بودند، هشت سال انواع حملات شد اما یک وجب از خاک ما کم نشد، این یعنی امامت ما را حفظ می کند.

حجت الاسلام قرائتی اضافه کرد: شخصی به امام رضا(ع) عرض کرد: من و همسرم را دعا کنید، حضرت(ع) فرمودند: فکر می کنی ما شما را دعا نمی کنیم؟!

وی در ادامه ابراز کرد: در روایت است که امام هر صبح و شام اعمال ما را می بیند و از اعمال ما شاد شده یا غصه می خورند، همچنین در روایت است که علاقه امام به مردم از علاقه مادر به فرزند بیشتر است. امید است خدا ما را مشمول لطف و عنایت امام زمان(عج) قرار دهد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز