افزایش 500 هزار هکتاری کشت گندم دیم در سال زراعی جدید/ سال آینده از واردات گندم بی نیاز می شویم


افزایش 500 هزار هکتاری کشت گندم دیم در سال زراعی جدید/ سال آینده از واردات گندم بی نیاز می شویم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: در سال زراعی جدید برآورد می شود که سطح زیر کشت گندم به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد که در مقایسه با سال قبل ۵۰۰ هزار تن رشد خواهد داشت.

آقای عطاالله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، بنابر قانون خرید تضمینی تا یک ماه آینده ادامه دارد، اما برآورد می شود که حداکثر ۲۰ تا ۳۰ هزار تن دیگر به این رقم اضافه شود.

هاشمی می گوید: کشت گندم برای سال زراعی جدید در استان های سردسیر و شمال غرب از ۱۰ تا ۱۲ روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به طرح جهش تولید در دیم زارها و سیاست وزارتخانه پیش بینی می شود که سطح زیر کشت به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد. براین اساس سطح زیرکشت گندم آبی ثابت خواهد بود و گندم دیم به ۴.۵ میلیون هکتار می رسد.

با توجه به تولید ۱۱ میلیون تنی گندم و رشد ۵۸ درصدی خرید نسبت به سال قبل، واردات گندم ۲ تا ۳ میلیون تن کمتر از سال گذشته خواهد بود.

در سال زراعی جدید با اجرای کشت قراردادی در سطح ۲ میلیون هکتار و افزایش سطح زیرکشت گندم دیم برآورد می شود که گندم نان کشور تامین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟