ارتقای صنعت دامپروری زمینه‌ساز اشتغال پایدار خواهد بود


ارتقای صنعت دامپروری زمینه‌ساز اشتغال پایدار خواهد بود

نیر-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: توسعه و ارتقای صنعت دامپروری عامل مؤثری در اشتغالزایی پایدار و تأمین امنیت غذایی جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عصر پنجشنبه در آئین کلنگ زنی شهرک دامپروری ویرثق شهرستان نیر این شهرک را الگویی مناسب برای توسعه صنعت دامپروری و تقویت بسترهای تولید و اشتغالزایی در کل استان برشمرد و اظهار کرد: در زمینه ارتقای کیفی خدمات دامپروری باید با تمرکز بخشی به فعالیت‌ها، به سمت تجمیع امکانات و منابع در جهت افزایش ارزش افزوده تلاش کرد.

وی در بحث محیط زیست بر ضرورت عدم تمرکز در مرکز شهر نیر تاکید کرد و گفت: برای حفظ محیط زیست باید در حوزه دامداری بر عدم تمرکز در شهر نیر و هم در اطراف شهر و بالادست سد و اطراف رودخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و بر این امر باید تاکید داشت که وجود دامپروری های غیرمتمرکز، آُسیب جدی برای محیط زیست بوده و در صورت رعایت این امر یک الگوی بسیار مهم در سطح استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از تولید سالانه ۴ میلیون تن تولیدات دامی، باغی و زراعی در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این میزان تولید، مقدار ۲.۳ میلیون تن به تولیدات زراعی اعم از سیب زمینی، گندم و محصولات اساسی اختصاص یافته است.

اردبیل با تولید ۲۳۵ هزار تن شیر رتبه نهم کشوری را دارد

عبداللهی به تولید ۳۷۰ هزار تن تولیدات دامی در استان اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۵۰ هزار تن گوشت مرغ و ۲۳۵ هزار تن شیر، رتبه نهم کشوری در تولید شیر دارد که باید با ارتقای بخش دامپروری این رتبه را به ارتقا بخشیم.

وی افزود: در نظر داریم در این شهرک برنامه این شهرک دامپروری که در ۱۰ هزار هکتار و در ۱۳ قطعه راه اندازی خواهد شد، هزار رأس گاو شیری با تولید روزانه هر رأس گاو بالای ۳۰ کیلو گرم شیر، پرورش داده شود تا با ارتقای شاخص تولید شیر در استان اردبیل، سلامت و امنیت غذایی افراد جامعه ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به ظرفیت اشتغال بخش‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل در بخش خدمات ۴۲ درصد، در بخش کشاورزی ۳.۳۱ درصد و در بخش صنعت ۶.۲۶ درصد ظرفیت اشتغال وجود دارد که غیر از موضوع اشتغال، بحث ارزش افزوده و تولیدات ارائه شده در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

تأمین امنیت غذایی مورد توجه قرار گیرد

عبداللهی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت تأمین امنیت غذایی در جامعه تاکید کرد و گفت: بحث تولیدات کشاورزی و دامپروری و تولید محصولات اساسی در فعالیت‌های عمرانی در حوزه اقتصادی در اولویت اول قرار دارد چرا که این امر از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب بوده و سرلوحه تمام امور اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بر اشتغالزایی مستقیم ۱۰۰ نفر در این مرکز دامپروری اشاره کرد و گفت: واحد دامپروری شهرستان نیر در یک مجموعه‌ای کامل منطبق با اصول محیط زیست و ارتقای بهره وری، ظرفیت اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر را دارد که در بحث اشتغال غیر مستقیم نیز از ظرفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت