شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستم


شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستم

در آخرین رنکینگ فیفا قبل از آغاز جام جهانی که چند روز دیگر به صورت رسمی اعلام می شود، ایران در رتبه بیستم قرار دارد.

به گزارش "ورزش سه"، با پایان فیفا دی سپتامبر که آخرین پنجره بازی های بین المللی پیش از آغاز جام جهانی بود، حالا همه در انتظار انتشار آخرین رنکینگ فیفا پیش از شروع بزرگترین تورنمنت فوتبالی در جهان هستند. رنکینگی که البته از الآن نیز مشخص است و بدون نیاز به اعلام رسمی فدراسیون جهانی فوتبال، رتبه تیم ها مشخص و تعیین شده است.

از آنجایی که فیفا چند سالی است که فرمولی ثابت برای تعیین امتیاز تیم ها در هر مسابقه رسمی و دوستانه تعیین کرده است، در نتیجه بدون نیاز به انتشار رسمی رنکینگ فیفا می توان فهمید که هر کشوری پس از سپری کردن بازی های اخیر خود در فیفا دی، چه امتیازاتی کسب یا از دست داده و در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس، به بررسی آخرین رنکینگ فیفا پیش از آغاز جام جهانی (که قرار است طی ساعات یا روزهای آتی به صورت رسمی اعلام شود) می پردازیم:

* تیم کی‌روش صدر آسیا را از دست نداد، ایران در رتبه بیستم دنیا
فیفا دی اخیر برای ایران و کارلوس کی روش با خوبی و خوشی به پایان رسید. غلبه بر اروگوئه با ستاره های گران قیمت و مطرح، نتیجه ای بود که کمتر کسی انتظارش را می کشید. اما ملی پوشان توانستند با تک گل مهدی طارمی از سد رقیب پرآوازه خود گذشته و با روحیه بالا برای جام جهانی آماده شوند.

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمشاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمدر دومین دیدار نیز تیم ملی توانست مقابل رقیب قدرتمند خود یعنی سنگال به تساوی یک – یک دست پیدا کند. شاگردان آلیو سیسه با وجود در اختیار داشتن ستاره های مطرحی همچون سادیو مانه، اسماعیل سار، کالیدو کولیبالی، بولای دیا و... نتوانستند دروازه ایران را باز کنند و تنها گل حریف نیز با اشتباه پورعلی گنجی به ثمر رسید.

پیروزی برابر اروگوئه 5.78 و تساوی مقابل سنگال نیز 0.20 امتیاز مثبت به تیم ملی اضافه کرد تا در مجموع با کسب 5.98 امتیاز مثبت، مجموع امتیازات ایران به عدد 1564.62 برسد و شاگردان کی روش با 2 رتبه صعود، خود را به جایگاه بیستم دنیا رسانده و صدر آسیا را همچنان در اختیار داشته باشند.

* فیفا دی فاجعه بار برای رقبای ایران

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمهر سه تیم همگروه ایران در رقابت های جام جهانی 2022، روزهای تاریکی را سپری کردند. تیم ملی انگلیس که دوران بدی را سپری می کند، با شکست برابر ایتالیا و تساوی مقابل آلمان، 8.99 امتیاز از دست داد و در مجموع با کسب 1728 امتیاز در همان رتبه پنجم دنیا باقی ماند اما اختلاف آنها با ایتالیا به تنها 2 امتیاز رسید.

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمشکست دور از انتظار برابر ژاپن و تساوی مقابل عربستان باعث شد تا آمریکا 2 پله در رنکینگ فیفا سقوط کند. آنها با 7.54 امتیاز منفی روبرو شدند و از رتبه چهاردهم به جایگاه شانزدهم سقوط کردند.

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمولز بیشترین امتیاز ممکن را در این فیفا دی از دست داد ولی رتبه نوزدهم خود را حفظ کرد. آنها برابر بلژیک و لهستان شکست خوردند تا با کاهش 12.31 امتیاز روبرو شوند. اکنون آنها 1569 امتیازی هستند و تنها پنج امتیاز با تیم ملی ایران فاصله دارند.

* برزیل در صدر فاصله را افزایش داد

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمتیم ملی برزیل در این فیفا دی 2 دیدار دوستانه را برابر غنا و تونس برگزار کرد که در هر 2 دیدار به پیروزی رسید. سلسائو بدین ترتیب 3.75 امتیاز مثبت را به دست آورد و شمار نمرات خود را به عدد 1841 رساند.

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمشکست بلژیک برابر هلند برای آنها سنگین تمام شد و 9.48 امتیاز از تیم روبرتو مارتینز کسر شد. البته پیروزی برابر ولز 4.27 امتیاز مثبت را به اندوخته های آنها اضافه کرد اما در مجموع برآیند کاری شیاطین اروپا در این فیفا دی منفی بود و آنها با 1816 امتیاز، اکنون فاصله خود را با برزیل بیشتر از قبل می بینند.

پیروزی در تقابل با هندوراس و جاماییکا نیز سبب شد تا آرژانتین در رتبه سوم باقی بماند. با وجود پیروزی برابر اتریش، اما شکست مقابل دانمارک سبب شد تا جمع امتیازی فرانسه از این فیفا دی منفی باشد. در خصوص انگلیس نیز توضیح داده شد.

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستماما 2 پیروزی مهم مقابل انگلیس و مجارستان سبب شد تا ایتالیا با کسب 12.29 امتیاز منفی و استفاده از شکست اسپانیا برابر سوئیس، آتزوری با یک پله صعود به رتبه ششم رسیده و جای اسپانیا را بگیرد. تیم های هلند، پرتغال و دانمارک نیز در رده های هشتم تا دهم ایستاده اند.

* صعود عربستان به جمع 50 تیم برتر دنیا

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستمهمانطور که بالاتر گفته شد، صدر رنکینگ آسیا همچنان در اختیار ایران است. ژاپن به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده شاگردان کی روش، با غلبه بر آمریکا و تساوی مقابل اکوادور، در مجموع دستاورد مثبتی داشت و امتیازات خود را به عدد 1559 رساند. اختلاف آنها با ایران فقط 5 امتیاز است.

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستم
کره جنوبی نیز با تساوی برابر کاستاریکا و غلبه بر کامرون، 4.27 امتیاز مثبت کسب کرد و در رتبه سوم آسیا باقی ماند. استرالیا نیز در 2 بازی توانست نیوزیلند را شکست دهد و دستاورد مثبتی داشته باشد.

با وجود 2 تساوی بدون گل برابر اکوادور و آمریکا، اما عربستان توانست در مجموع 2.04 امتیاز کسب کرده و با 3 پله صعود، به رده پنجاهم دنیا برسد. آنها جای قطر را در رتبه پنجم آسیا گرفتند. میزبان جام جهانی مقابل کانادا شکست خورد ولی در دیدار با شیلی و جاماییکا به تساوی رسید که در مجموع 4.28 امتیاز منفی را برای آنها در پی داشت.

عراق نیز پس از پیروزی برابر عمان و سوریه، 2 پله در رده بندی جهان و یک رتبه در رنکینگ آسیا صعود داشت و جای امارات را در جایگاه هفتم آسیا گرفت.

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستم

شاگردان کی‌روش صدر آسیا را از دست ندادند/ آخرین رنکینگ قبل از جام جهانی: ایران در رتبه بیستم

این جدول 25 تیم نخست جهان در رنکینگ جهانی است که مشاهده می کنید. در روزهای آینده، این رتبه بندی به صورت رسمی از سوی فیفا اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی