نروژ در اندیشه ممنوع کردن ورود اتباع روسیه است


نروژ در اندیشه ممنوع کردن ورود اتباع روسیه است

وزیر دادگستری نروژ اعلام کرد این کشور نیز ممکن است ورود اتباع روس را از مرزهای خود ممنوع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دادگستری نروژ از احتمال پیوستن کشورش به جمع کشورهای وضع کننده ممنوعیت ورود علیه اتباع روس خبر داد.

«امیلی انگر مهل» وزیر دادگستری نروژ امروز جمعه اعلام کرد که نروژ ممکن است به ممنوعیتی مشابه آنچه که این هفته از سوی فنلاند برای گردشگران روسی اعلام شد، رو بیاورد.

در حالیکه دولت فنلاند امروز اعلام کرده مرزهای خود را به روی گردشگران روسی خواهد بست، وزیر دادگستری نروژ در بیانیه ای گفت: در صورت لزوم مرز را به سرعت خواهیم بست و این تغییرات می تواند در کوتاه مدت رخ دهد. این مقام دولت نروژ تاکید کرد در مقایسه با فنلاند تعداد کمی از (اتباع روس) به نروژ وارد شده است و وضعیت در اینجا متفاوت است.

وزیر دادگستری نروژ در ادامه افزود که نروژ یک بالگرد مجهز به حسگر را در مرزها مستقر خواهد کرد زیرا در حال حاضر نروژ با افزایش خطر عبور غیرقانونی در مرزها خود مواجهه است. وی علت احتمال افزایش عبور غیر قانونی از مرزهای نروژ را اولین بسیج عمومی روسیه از زمان جنگ جهانی دوم دانست.

دولت فنلاند امروز جمعه در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد که دولت هلسینکی در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ قطعنامه ای را صادر کرد که بر مبنای آن ورود گردشگران روسی به فنلاند را به میزان قابل توجهی محدود می کند. محدودیت های ورود گردشگران روسی از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ وارد مرحله اجرای می شود و تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی خواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز