بیکاری جوانان با وجود صنایع پتروشیمی همچنان یک غصه بی‌پایان است


بیکاری جوانان با وجود صنایع پتروشیمی همچنان یک غصه بی‌پایان است

ماهشهر- امام جمعه ماهشهر گفت: با وجود بیش از ۲۰ پتروشیمی فعال در ماهشهر اما بیکاری جوانان و سرگردانی آنان برای تشکیل خانواده از غصه‌های بی‌پایانی است که دل هر غیرتمندی را به درد می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور ظهر امروز جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهشهر، خواستار اجرای طرح‌های رونق اقتصادی از نمایندگان دولت در این شهرستان و اظهار کرد: هرچه سریع‌تر گره اشتغال جوانان باید باز شود چون جوانان این کشور و این شهرستان زیر بار سنگین معیشت و تورم در حال شکستن هستند.

وی ادامه داد: با وجود بیش از بیست پتروشیمی فعال اما بیکاری جوانان و رنج کشیدن و سرگردانی آنان برای تشکیل خانواده از غصه‌های بی‌پایانی است که دل هر غیرتمندی را به درد می‌آورد.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به تاریخچه عقد پیمان شانگهای تصریح کرد: هدف از پیمان شانگهای، جلوگیری از نفوذ و سلطه غربی‌ها و آمریکا بر آسیا بود و از سال‌های اولیه عقد پیمان شانگهای، جمهوری اسلامی به نشست این سازمان دعوت شد.

وی افزود: به دلیل تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی، کشورهای عضو در خصوص نحوه همکاری ایران شک داشتند تا اینکه دولت سیزدهم بر سر کار آمد و عزم جدی خود را برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و رونق اقتصادی در منطقه به نمایش گذاشت.

محمدی‌پور اضافه کرد: پیوستن جمهوری اسلامی به پیمان شانگهای به معنای رونق اقتصادی کشور و کشورهای همسایه است و این امر از نفوذ بیگانگان در مشرق زمین جلوگیری می‌کند اما دشمنان که دوست ندارند که پیشرفت ایران را ببینند و از هر ابزاری برای کم اهمیت جلوه دادن پیوستن ایران به پیمان شانگهای استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: با توجه به امپراطوری رسانه‌ای در دنیا، پیام ملت ایران در بیشتر مواقع به گوش مردم دنیا نمی‌رسد و یکی از راه‌های رساندن این پیام و صدای ملت، سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل است که رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، حرف و پیام ملت ایران را به گوش دنیا رساند.

محمدی‌پور ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی افزود: یکی از هدف‌های کوتاه مدت آشوب‌های اخیر در کشور، تحت‌الشعاع و کم اهمیت جلوه دادن پیوستن جمهوری اسلامی به پیمان شانگهای، حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و شکوه و عظمت پیاده روی اربعین بود.

وی با اشاره به شکست تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بیان کرد: هدف میان مدت دشمنان، پرونده سازی جدید حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران است که نباید از این اهداف دشمن غافل باشیم.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به تعدد شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و هزینه زیاد ساخت برنامه‌های تلویزیونی گفت: در حالی که شهروندان آمریکا، انگلیس، اسرائیل، عربستان و غیره برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی باید پول پرداخت کنند، شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان برای مردم ایران به صورت رایگان برنامه تولید می‌کنند و همه‌ی این کارها برای تبلیغات علیه جمهوری اسلامی توسط امپراطوری رسانه رخ می‌دهد.

ادامه داد: حادثه اخیر قلب هر ایرانی را داغدار می‌کند که علت این حادثه تحت بررسی است اما اگر کسی علت را پیشگویی کند، یا مغرض است با نادان؛ زیرا هیچ سندی از نحوه فوت ایشان تاکنون در دست نیست و علت در حال بررسی است.

امام جمعه ماهشهر ضمن ابراز نگرانی از این حادثه تلخ یادآور شد: بزرگ کردن این حادثه و تبدیل کردن آن به اغتشاش ناگهانی نبوده و با برنامه‌ریزی قبلی انجام شده است.

وی یکی از حربه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام را شکستن حجاب اسلامی دانست و گفت: حجاب نمادی از تمدن اسلامی است.

محمدی‌پور افزود: وزارت ارشاد باید در مجوز دادن به فیلم‌های سینمایی دقت بیشتری به خرج دهد و صدا و سیما در چهره کردن سلبریتی‌ها حواس خود را بیشتر جمع کند؛ همچنین حوزه‌های علمیه باید در جذب جوانان به مساجد عملکرد بهتری داشته باشند و ارتباط بین مسجد و مدارس باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: پوشش مدیر برخی از مدارس دخترانه که الگوی دانش آموزان است، اسلامی نیست و آموزش و پرورش باید در این خصوص دقت بیشتری به خرج دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟