جریان فتنه به دنبال شکار نیروهای مؤثر اجتماعی و فرهنگی است


جریان فتنه به دنبال شکار نیروهای مؤثر اجتماعی و فرهنگی است

ساوه - امام جمعه ساوه گفت: نخستین برنامه جریان نفاق و فتنه، جذب نیروهای اصیل و سرمایه گذاری برای شکار نخبگان و نیروهای مؤثر اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره به جریان فتنه اظهار کرد: نخستین برنامه جریان نفاق و فتنه، جذب نیروهای اصیل و سرمایه گذاری برای شکار نخبگان و نیروهای مؤثر اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: اگر دشمن بتواند با نفوذ به درون جبهه حریف نیروهای مؤثر و کارآمد را جذب کند به سهولت می‌تواند بر آنان پیروز شود و سخت‌ترین ضربه‌ها را به همین نیروها وارد سازد بنابراین از دیرباز جذب نیرو از جبهه حریف جز سیاست‌های موفق و مجرب جنگ آوران بوده است.

امام جمعه ساوه افزود: یکی از نگرانی‌های عمده‌ای که با پیدایش فتنه پدید می‌آید منحرف شدن نیروهای اصیل و وفادار است و فتنه گران با استفاده از شیوه‌های مختلف و با ترفندهای گوناگون این کار را انجام می‌دهند. نمونه بارز و روشن این موضوع در فتنه‌های منافقان و بنی صدر در ایران اتفاق افتاد و در این فتنه بسیاری از بهترین جوان‌های این کشور نابود شدند.

رحیمی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های انسان، تنوع خواهی و سیری ناپذیری از جهات مختلف است و همیشه دنبال افزون طلبی است و این روحیه، زمینه انحراف و استکبار را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ادیان الهی و مصلحان جامعه کنترل روحیه فزون خواهی انسان است، عنوان کرد: فتنه گران با شیوه‌های مختلف برای ایجاد آشوب، مطالبات مردم را به صورت غیرمنطقی افزایش می‌دهند و در نتیجه زمینه نارضایتی فراهم می‌شود و نوعی مسابقه در زراندوزی و کسب امکانات و امتیازات بیشتر در جامعه پدید می‌آید و تعادل امور به هم خواهد خورد.

امام جمعه ساوه با اشاره به عواقب فتنه اظهار کرد: با نفوذ فتنه زمینه هر گونه نفوذ و تجاوزی از جمله سردرگمی در تشخیص اندیشه‌های درست از نادرست پدید می‌آید و در شرایط ایجاد فتنه به دلیل در هم تنیدگی صفوف و حق پنداری هر گروه، مردم دچار حیرت و سرگردانی می‌شوند.

رحیمی ادامه داد: فتنه گران با چهره اصلی وارد نمی‌شوند و خود را طرفدار جبهه حق نشان می‌دهند و مخالفان خود را مخالفان صراط حق و مستقیم می‌دانند.

وی افزود: به فرموده امام حسن عسگری (ع) مردم باید در تلاش باشند و اجازه ندهند دشمن به درون دل انسان و درون جامعه نفوذ کند ایشان فرموده‌اند «اگر کسی مواظب دل خود باشد و اجازه نفوذ ندهد چنین انسانی می‌تواند با یک بسم الله کارهای خارق العاده ای انجام دهد» لازمه به چنین جایگاهی رسیدن این است که مواظب فکر و ذهن و اندیشه و عزم و انگیزه خود باشیم.

امام جمعه ساوه گفت: دشمن از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اهداف شوم خود در حال استفاده است و باید با جهاد تبیین در مقابل تمام هجمه‌های دشمنان ایستاد.

رحیمی با اشاره به هفته وقف افزود: وقف، احسان ماندگار و خیر مستمر است که در طول تاریخ حیات انسانی به صورت خدمت به دیگران، مساعدت به انسان‌ها، و خیر رسانی به همنوعان وجود داشته است. تعالیم اسلام نیز با تاکید بر وقف، احسان و باقیات صالحات تلاش دارد انسان‌ها را به مشارکت در مدیریت جامعه به خصوص در حوزه عمومی و امور عام المنفعه ترغیب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا