رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین در دستور کار مسئولین مرکزی قرار گیرد


رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین در دستور کار مسئولین مرکزی قرار گیرد

اراک - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم باید توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه نشین داشته باشد و رفع مشکلات این مناطق نیز باید در دستور کار مسئولین استان مرکزی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: انتظار فرج و تلاش برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) از مهمترین درس‌های سیره امام حسن عسکری (ع) است.

وی ادامه داد: انتظار فرج یعنی امید به آینده و تحرک، نشاط، تلاش و همت جهادی برای ساختن آینده‌ای درخشان؛ چرا که مکتب تشیع مکتب امید است.

امام جمعه اراک با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: فرهنگ دفاع مقدس نسخه شفابخش ملت برای عبور از مشکلات است و عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد نیز نیازمند الگوگیری از فرهنگ غنی دفاع مقدس و همت جهادی است.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه نشین داشته باشد، گفت: توجه به رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین در دستور کار مسئولین استان مرکزی است و در این راستا جلسات تخصصی برگزار شده که ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ماه‌ها کار کارشناسی سیاستهای مربوط به برنامه هفتم توسعه را تدوین و به محضر مقام معظم رهبری ارائه کرد و رهبر انقلاب نیز این برنامه را که شامل هفت سرفصل اقتصادی، عدالت اجتماعی، آموزش و پرورش، توسعه علمی، فناوری، دستگاه قضائی و حقوقی، امنیتی و ارتقای امنیت و خدمات اجتماعی است را ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: سیاستهای مربوط به برنامه هفتم توسعه‌ها چارچوب اصلی قوانین کشور را تعیین می‌کند و دولت نیز باید برنامه پنج ساله هفتم را بر اساس این سیاست‌ها تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بازگشایی مدارس پس از سه سال کرونایی، افزود: ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند که از این میان ۲۸۰ هزار نفر در استان مرکزی حضور دارند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: بهره گیری از فضای آموزشی در راستای رفع مشکلات و پیشرفت کشور یک ضرورت مهم است و معلمان باید با تکیه بر سند تحول آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دینی و انقلابی، مهارت آموزی و امید به آینده را در دستور کار بگذارند و اولویت مهم معلمان و اساتید دانشگاه امیدآفرینی برای نسل جوان و نوجوان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس