افزایش قیمت یا تعدیل نیرو؛ پاسخ وزارت صمت به گلایه خودروسازان


افزایش قیمت یا تعدیل نیرو؛ پاسخ وزارت صمت به گلایه خودروسازان

با توجه به پاسخ وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) به گلایه خودروسازان از هزینه‌های تولید و زیان انباشته، مسیر افزایش قیمت خودرو باز و احتمال آن پابرجاست!بازار بی‌مشتری این روزهای خودرو، مطابق انتظار در شرایط فاجعه‌ای به سر می‌برد. قیمت‌های نجومی نسبت...

با توجه به پاسخ وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) به گلایه خودروسازان از هزینه‌های تولید و زیان انباشته، مسیر افزایش قیمت خودرو باز و احتمال آن پابرجاست!

بازار بی‌مشتری این روزهای خودرو، مطابق انتظار در شرایط فاجعه‌ای به سر می‌برد. قیمت‌های نجومی نسبت به توان خرید مردم و کیفیت پایین ماشین‌ها از مهم‌ترین عاملان این وضعیت بازار خودرو هستند.

در این میان، خود خودروسازان هم گلایه‌مند هستند! آن‌ها از هزینه زیاد تولید و زیان‌هایی که متحمل می‌شوند گلایه می‌کنند و این گلایه‌ها به گوش وزارت صنعت، معدن و تجارت هم رسیده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت، امید قالبیلاف، از این گلایه‌ها و درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت آگاه است. قالیباف در گفتگویی نسبت به این قضایا واکنش نشان داد؛ او معتقد است که این زیان نباید باعث گرانی قیمت خودرو شود، اما گفت که راه افزایش قیمت‌ها باز است!

طبق شنیده‌ها، امید قالیباف در این صحبت صراحتاً گفت:

این زیان نباید از جیب مصرف‌کننده برود؛ بلکه خودروسازان املاک و نیروی انسانی مازاد زیادی دارند که باید مدیریت شوند.

راه حل کاهش زیان انباشه که مشکل خودروسازان است، از دید قالیباف «اصلاح ساختار» است. او معتقد است بدون اصلاح ساختار، با افزایش قیمت‌ها نمی‌توان زیان انباشته را جبران کرد.

با توجه به صحبت‌های وی درمورد «نیروی انسانی مازاد زیاد» و «اصلاح ساختار» به نظر می‌رسد او درحال صحبت درباره تعدیل نیروی انسانی است که طبیعتاً برای خودروسازانی که در ضرر و زیان و شدیدی قرار دارند، یکی از گزینه‌هاست.

گزینه دیگر برای هر تولیدکننده‌ای که با ضرر و زیان مواجه می‌شود، مشخص است: افزایش قیمت!

طبق گزارشات، سخنگوی وزارت صمت درباره احتمال افزایش قیمت خودرو هم گفت:

مسیر مجوز افزایش قیمت‌ها بسته نیست و خودروسازان می‌توانند متناسب با افزایش متناسب با افزایش هزینه‌های تولید، درخواست خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار مورد بررسی قرار گیرد.

پس از این صحبت، او دوباره تاکید کرد که اصلاح ساختار ضروری است و حتماً باید صورت بگیرد؛ ولی با وجود باز بودن مسیر افزایش قیمت برای خودروسازان و ضرر و زیان شدید آن‌ها، احتمال افزایش قیمت خودرو و تعدیل نیروی شرکت‌های تولیدکننده وجود دارد. حال باید دید که با شرایط اقتصادی فعلی، آیا افزایش قیمت خودرو نتیجه‌ای عکس می‌گذارد یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز