یدک کشی با فورد F-150 لایتنینگ الکتریکی، فاجعه محض!


یدک کشی با فورد F-150 لایتنینگ الکتریکی، فاجعه محض!

فورد F-150 جزو شاخص‌ترین خودروهای تاریخ آمریکاست و معرفی مدل الکتریکی F-150 لایتنینگ بازی را وارد مرحله جدیدی کرد اما این پایان ماجرا نیست. می‌خواهیم در این نوشتار تجارب مالکان از این وانت پیکاپ الکتریکی را تقدیم شما عزیزان بکنیم پس با ما همراه...

فورد F-150 جزو شاخص‌ترین خودروهای تاریخ آمریکاست و معرفی مدل الکتریکی F-150 لایتنینگ بازی را وارد مرحله جدیدی کرد اما این پایان ماجرا نیست. می‌خواهیم در این نوشتار تجارب مالکان از این وانت پیکاپ الکتریکی را تقدیم شما عزیزان بکنیم پس با ما همراه باشید. شاید در یوتیوب کانال هویز گاراژ را دیده باشید که تجارب مالکیت خودروهای گوناگون را به اشتراک می‌گذارد. تایلر هوور چند سال پیش این کانال را تأسیس کرده و اخیراً یک دستگاه فورد F-150 لایتنینگ لاریات ۲۰۲۲ را با باتری استاندارد خریداری کرده است. البته او برای خرید این خودرو با دوستش شریک شده و در جدیدترین ویدئوی خود تجربه اولین یدک کشی با این وانت الکتریکی را به اشتراک گذاشته است.

یدک کشی با فورد F-150 لایتنینگ الکتریکی، فاجعه محض!

همان‌طور که با دیدن تیتر مطلب می‌توانید تصور کنید، یدک کشی با F-150 لایتنینگ کار خیلی لذت بخشی نبوده است؛ اما چه اتفاقی رخ داده که هوور این مطلب را بیان کرده است؟ او مجبور بوده حدود ۵۱ کیلومتر را با این وانت و به همراه یک تریلر خالی طی کند تا یکی از جدیدترین خریدهای خود یعنی فورد مدل A سال ۱۹۳۴ را حمل کند. با توجه به اینکه او در حال کشیدن یک تریلر آلومینیومی خالی با وزن کمتر از ۶۸۰ کیلومتر بوده، هوور انتظار داشته میزان کم شدن شعاع حرکتی خودرو نسبت به حالت بدون بار کم باشد اما با یک سورپرایز بزرگ مواجه شده است. هوو می‌گوید تخمین شعاع حرکتی در دسترس این وانت الکتریکی به طرز ترسناکی کاهش می‌یابد.

یدک کشی با فورد F-150 لایتنینگ الکتریکی، فاجعه محض!

به گزارش پدال و به نقل از insideevs، هوور سفر خود را با شعاع حرکتی در دسترس حدود ۳۲۱ کیلومتر شروع می‌کند و با شعاع حرکتی تخمینی باقی مانده ۲۱۲ کیلومتری به مقصد می‌رسد! به این ترتیب فورد F-150 لایتنینگ دو برابر زمانی که باری را نمی‌کشد انرژی مصرف می‌کند. البته باید به این نکته اشاره داشت شرایط آب و هوایی زمان یدک کشی ایده آل نبوده و دمای هوا برابر با ۱۳ درجه سلسیوس بوده و باران باریده است. از نظر سرعت نیز باید گفت تایلر با حداکثر سرعت مجاز و مشابه نمونه‌های بنزینی و دیزلی رانندگی می‌کند.

یدک کشی با فورد F-150 لایتنینگ الکتریکی، فاجعه محض!

او پس از قرار دادن فورد مدل A روی تریلر مسافت طی شده را بازمی‌گردد و حتی بیشتر از قبل ناامید می‌شود. درحالی‌که او حدود ۱۶۸۰ کیلوگرم را یدک می‌کشد اما فورد F-150 لایتنینگ ۱۴۵ کیلومتر از شعاع حرکتی خود را از دست می‌دهد و بنابراین راندمان این خودرو سه برابر بدتر از زمان نرمال و بدون بار است. در نظر داشته باشید که این وانت الکتریکی حداکثر ظرفیت یدک کشی ۳۴۹۲ کیلوگرمی را دارد بنابراین تایلر کمتر از نصف ظرفیت فورد را یدک کشیده است. چیز زیادی برای گفتن نیست اما جدای از نگرانی درباره شعاع حرکتی، تایلر تحت تأثیر تجربه یدک کشی با F-150 لایتنینگ قرار گرفته زیرا خودرو بسیار راحت و آرام بوده است. همچنین گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی باعث شده‌اند F-150 لایتنینگ در یدک کشی مشکلی نداشته باشد. متأسفانه افت شدید شعاع حرکتی تمامی این ویژگی‌های مثبت را به حاشیه رانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی