ایجاد ژئو پارک در گنبد نمکی جاشک استان بوشهر ضروری است


ایجاد ژئو پارک در گنبد نمکی جاشک استان بوشهر ضروری است

بوشهر- نماینده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور باتاکید ایجاد ژئو پارک در گنبد نمکی جاشک تصریح کرد: با تأسیس این ژئو پارک ضمن جذب توریسم و گردشگر سبب آبادانی منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طهمورث یوسفی روز جمعه در نشست شورای معادن استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این استان اظهار داشت: تهیه نقشه زمین‌شناسی و مطالعات ذخایر مواد معدنی یکی از اولویت‌ها است و اکنون تهیه نقشه زمین‌شناسی دشت دالکی در دستور کار قرار دارد.

نماینده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور از تهیه نقشه زمین‌شناسی بندر طاهری در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خبر داد و گفت: اجرای طرح مطالعات آلاینده زیست محیطی و تهیه نقشه رسوبی سواحل استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

وی به انجام عملیات ژئو فیزیکی هوایی، ژئو شیمی و اکتشافات عناصر لایه‌های رسوبی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: شناخت زمین به عنوان بستر تمام فعالیت‌ها از جمله الزامات یک توسعه پایدار و همه جانبه است که در بخش زمین‌شناسی اقدامات مهمی در دست تهیه و اجرا است.

نماینده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور گفت: ژئو پارک در جذب گردشگران و معرفی توانمندی و ظرفیت‌های معدنی نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه گنبد نمکی در استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه زمین‌شناسی است گفت: ایجاد ژئو پارک در این منطقه یک ضرورت است.

نماینده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور با اشاره به نقش ایجاد ژئو پارک در گنبد نمکی جاشک تصریح کرد: با تأسیس این ژئو پارک ضمن جذب توریسم و گردشگر سبب آبادانی منطقه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس