محدثی خراسانی: تجزیه‌طلبان نمی‌توانند با ایران متحد مقابله کنند/ از هر چه گذشتیم، از ایران نمی‌گذریم


محدثی خراسانی: تجزیه‌طلبان نمی‌توانند با ایران متحد مقابله کنند/ از هر چه گذشتیم، از ایران نمی‌گذریم

شاعر و نویسنده ایرانی گفت: تجزیه‌طلبی منشاء داخلی ندارد و در واقع سیاست‌ خارجی‌نشین‌هاست. چرا که آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند با ایران واحد و یکپارچه مقابله کنند؛ وحدت ملی را نشانه گرفته‌اند تا بتوانند ما را دسته دسته کنند.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اتفاقات اخیر منجر به فرصت‌طلبی عده‌ای شد تا بتوانند در برهم زدن اوضاع نقش خود را فعال کنند و از رهگذر آن، گروه‌های تجزیه‌طلب وقت را برای عرض اندام، مغتنم ببینند. در برابر این رفتارها، هنرمندان و اصحاب فرهنگ به میدان آمدند و سودای اغتشاشگران برای تجزیه‌طلبی را آشکار کردند.

در همین زمینه، نظر اهالی کتاب و شعر و ادبیات را جویا شدیم و مصطفی محدثی خراسانی، شاعر و نویسنده که از آثار او می‌توان به شاعران پروازی، هزار مرتبه خورشید، گزیده ادبیات معاصر، طنین کوه، سلوک باران و گزیده غزلیات بیدل با نام از چیدن رنگ اشاره کرد، نظراتش را با فارس در میان گذاشت.

مصطفی محدثی خراسانی در خصوص فضای تجزیه‌طلبی که توسط عده‌ای در ابعاد مختلف ظهور و بروز پیدا کرد، اظهار داشت: تجزیه‌طلبی منشاء داخلی ندارد و کار اتاق‌های فکر خارج از کشور است؛ در واقع سیاست‌ خارج‌نشین‌هاست. چرا که آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند با ایران واحد و یکپارچه مقابله کنند. وحدت ملی را نشانه گرفته‌اند تا بتوانند ما را دسته دسته کنند و از به جان هم انداختن مردم و با ایجاد دسته بندی بهره‌‌ای ببرند.

وی با اشاره به وحدت آفرین بودن ملیت، اعتقادات و اسلام بیان کرد: ما در فرهنگ، ملیت، دین و اعتقادات نقاط قوت مشترک و وحدت‌آفرین بسیاری داریم که باید قدر دانست. غفلت مردم و سیاستگذاران فرهنگی و سیاسی از نقاط اشتراک‌آفرین می‌تواند یکی از دلایل موج‌سواری عده‌ای روی تجزیه‌طلبی باشد. ما با تلاش باید در نقاط مشترک متمرکز شویم و این نقاط مهم را تقویت کنیم. بهانه‌های وحدت آفرین بسیاری وجود دارد که باید بهره کافی را از این اشتراکات ببریم و قطعاً تجزیه‌طلبان زمانی موفق می‌شوند که ما عملکرد بدی داشته باشیم و اگر دوراندیشی‌های ما و مسئولین کارشناسی شده باشد، قطعاً دشمن هم ناکام خواهد ماند.

مصطفی محدثی خراسانی، همچنین شعری در خصوص وقایع اخیر با عنوان «آشوب حوادث» سروده است که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد:

آشوب حوادث

ما از غم دشوار تو آسان نگذشتیم
ماندیم براین عهد و زپیمان نگذشتیم

سامان نگرفتیم در آیینه منصور
تا در ره تو از سرو سامان نگذشتیم

دربوته گرانداختمان گردش ایام
از مرتبه خون شهیدان نگذشتیم

جان بود که امکان گذرکردن ازآن بود
جان بود، گذشتیم ، زجانان نگذشتیم

تردید نکردیم و درآشوب حوادث
ازهرچه گذشتیم از ایران نگذشتیم

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403