یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود


یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

حجت الاسلام جعفری مهر گفت: یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد روز ۶ مهرماه، همزمان با روز بزرگداشت روحانیت در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

حجت الاسلام «محمدجواد جعفری مهر» ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: برگزاری پیاده روی اربعین با حضور عاشقان حسینی و شرکت بیش از ۲۱ میلیون نفر در این همایش از دستاوردهای خون شهدا و انقلاب اسلامی است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران شاه و صدام ملعون امکان زیارت عتبات عالیات در عراق وجود نداشت ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی، عنایات خداوند و اهل بیت علیهم السلام و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته این امر محقق شد و سالانه شاهد حضور خیل عظیم زائران برای سفر به کربلا هستیم.

وی در ادامه به برگزاری مطلوب یادواره شهدای روحانی اشاره کرد و افزود: با توجه به نشست هایی که با روحانیون برگزار شد پیشنهادهایی مطرح شد که یادواره متفاوت تر از یادواره های گذشته از جهت کمی و کیفی برگزار شود.

حجت الاسلام جعفری مهر تجلیل از خانواده شهدای روحانی را متفاوت از گذشته دانست و یادآور شد: بیشترین روحانی شهید از حوزه شهرستان کهگیلویه است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۴ شهید روحانی و چهار آزاده روحانی دارد که حدود ۱۲ نفر از این تعداد روحانی شهید شاخص بوده و نقش فعالی در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی تجلیل از بیش از ۶۰ خانواده شهید روحانی را در دستور کار دانست و یادآور شد: در حاشیه این یادواره رونمایی از کتاب را خواهیم داشت.

حجت الاسلام جعفری مهر از طلاب و روحانیون خواست که در این یادواره حضور فعالی داشته باشند و گفت: یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد روز ۶ مهرماه همزمان با روز بزرگداشت روحانیت در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برنامه ریزی ها باید به سمتی باشد که بتوان برنامه های تولیدی را از صدا و سیما در این زمینه پخش کرد.

وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» و با توجه به هجمه دشمنان به دستاوردهای انقلاب و شهدا، باید در حد توان و امکانات در زمینه روشنگری و تبیین اصولی اهداف و آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی مسئله «جهاد تبیین» مد نظر قرار گیرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش