بازار ارز از حرکت ایستاد


 بازار ارز از حرکت ایستاد

بازار ارز چند روزی است از حرکت ایستاده و تغییر خاصی در قیمت دلار دیده نمی‌شود.

به گزارش بنکر (Banker)، بررسی‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران دست از خرید و فروش‌های هیجانی خود کشیده‌اند و همین مساله نیز موجب شده دلار در یک محدوده قیمتی خاصی متوقف شود.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، در معاملات پشت خطی روز سه‌شنبه هم‌، قیمت دلار نسبت به روز دوشنبه نوسان محدودی را ثبت کرد. اسکناس آمریکایی روز سه‌‌شنبه در محدوده ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

دیروز هم دلار با نرخ ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد که ۲۰۰ تومان بالاتر از روز سه‌شنبه بود. این تغییر قیمت اما چندان قابل توجه نیست. بررسی وضعیت بازار ارز در این چند روز نشان داده که اسکناس آمریکایی تمایلی برای حرکت به سمت نرخ‌های بالاتر ندارد.

در شرایط کنونی برخی از تحلیلگران بازار هم می‌گویند که‌ رسیدن نرخ دلار به مرز ۳۲ هزار تومان دشوار است. به گفته فعالان، بخشی از معامله‌گران باور دارند که بازارساز در واکنش به تجمعات اخیر عرضه ارز خود را بالا خواهد برد، چرا که از نگاه آنها، سیاستگذار باور دارد که بالا رفتن قیمت دلار حس التهاب بیشتری به جامعه انتقال خواهد داد و برای جلوگیری از این موضوع، از ذخایر ارزی خود بیشتر استفاده خواهد کرد. بنابراین اینکه دلار به چه سمت و سویی برود بستگی به عملکرد بازارساز و فضای سیاسی و اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس