پیش‌بینی بورس امروز / خرید قطعات مترو و اتوبوس از بورس


پیش‌بینی بورس امروز / خرید قطعات مترو و اتوبوس از بورس

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت کمتر از یک درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازدهی شاخص کل در اولین هفته مهر ماه به منفی ۰٫۶۴ درصدی رسید و شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

سید کاظم چاوشی، معاون نظارت بانک مرکزی گفت: در صورت افزایش سختگیری و نظارت بانک مرکزی بر اجرای این بخشنامه (معرفی بانک‌های متخلف در زمینه نرخ سود سپرده سرمایه‌گذاری، به هیئت انتظامی بانک‌ها)، بخشی از سپرده‌های خارج شده از بانک‌ها جذب صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خواهد شد.(سنا)

این موضوع یعنی ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه که پول جدید مساوی با رشد نسبی بورس است.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از تصویب واگذاری بخشی از سهام دولت در برخی از بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد فاقد سهام عدالت که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران هستند، خبر داد. (تسنیم)

واگذاری سهام عدالت در وهله نخست اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به بورس افزایش و در وهله بعدی نقدینگی جدید به اقتصاد کشور و بازار سرمایه تزریق می‌کند.

روز دوشنبه این هفته ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ عرضه کامیون کشنده CA4180–FAW در بورس کالا رقم خواهد خورد. این خودروها که ۱۲ آذر یعنی دو ماهه به خریداران تحویل داده می‌شود، با قیمت پایه ۲میلیارد و ۳۷۰میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود. (بازار سرمایه)

عرضه محصولات و خودروهای جدید در بورس کالا می‌تواند افزایش نقدینگی و اعتماد را در پی داشته باشد.

هادی علیرضایی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری شهر از تامین برخی قطعات مورد نیاز مترو و اتوبوس در بورس کالا توسط شهرداری تهران خبر داد. شهرداری تهران پیش‌تر هم اعلام کرده بود که برای تامین نیازمندی‌هایش، حضوری فعال در بورس کالا خواهد داشت.(فارس)

تامین محصولات مورد نیاز شهرداری از بورس کالا در اولین مرحله این مجموعه را به شفافیت می‌رساند و در مرحله بعد کنترل نقدینگی را در پی دارد. اما عرضه و خرید محصولات جدید از بورس رونق این بازار را بیشتر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا