ناآرامی ها در بغداد ازسرگرفته شد/شرط برگزاری جلسه آینده پارلمان


ناآرامی ها در بغداد ازسرگرفته شد/شرط برگزاری جلسه آینده پارلمان

منابع عراقی صبح امروز از آغاز مجدد ناآرامی ها در بغداد با حضور جمعی از هواداران جریان صدر در نزدیکی پل الجمهوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های عراقی، منابع محلی در عراق صبح امروز از آغاز مجدد ناآرامی‌ها در بغداد با حضور جمعی از هواداران جریان صدر در نزدیکی پل الجمهوریه خبر دادند.

بنابراین گزارش، برخی از تظاهرکنندگان در این اعتراضات لباس نظامی به تن داشته اند و برخی دیگر به سوی نیروهای امنیتی در اطراف پل الجمهوریه سنگ پرتاب کرده اند.

بنابر آخرین گزارش‌ها تاکنون معترضان نتوانسته اند از پل الجمهوریه عبور کنند و نیروهای امنیتی همچنان در این منطقه به طور متمرکز حضور دارند.

این در حالی است که در صحنه سیاسی عراق، پس از اعتماد مجدد اعضای پارلمان به «محمد الحلبوسی» و مخالفت آنها با استعفای وی از سمت ریاست پارلمان، شرایط برای انتخاب رئیس جمهور جدید نیز فراهم شده است.

در همین رابطه، فهد الجبوری از رهبران چارچوب هماهنگی (شیعی) شامگاه گذشته در رابطه به موعد برگزاری نشست آینده پارلمان اظهار نظر کرد.

وی در این باره گفت: برگزاری جلسه آینده پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور، مرهون توافق میان جریان‌های کُرد است.

وی افزود: به محض اینکه جریان‌های کُرد در این باره توافق کنند، موعد برگزاری نشست آینده پارلمان عراق تعیین می‌شود.

فهد الجبوری تاکید کرد: البته ما اطلاعات قریب به یقینی داریم که جریان‌های کرد درباره پست ریاست جمهوری به توافق رسیده اند اما هنوز این توافق را علنی نکرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!