دوستداران قهوه بیشتر عمر می کنند


دوستداران قهوه بیشتر عمر می کنند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشند نسبت به افرادی که این نوشیدنی را نمی نوشند عمر بیشتری دارند.

به گزارش هلث لاین، به گفته محققان، به نظر می‌رسد دوستداران قهوه قلب سالم‌تری دارند که ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «پیتر کیستلر»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه تحقیقات قلب و دیابت بیکر در ملبورن استرالیا، گفت: «قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین با کاهش مشابهی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی یا هر علتی مرتبط بودند.»

در این مطالعه، داده‌های حدود ۴۵۰ هزار نفر در رده سنی ۴۰ تا ۶۹ سال مورد بررسی قرار گرفت و بر میزان مصرف روزانه قهوه و طول عمر آنها، بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی در آنها تمرکز شد.

با توجه به مصرف روزانه قهوه، شرکت کنندگان به شش گروه تقسیم شدند: بدون مصرف قهوه؛ کمتر از یک فنجان در روز؛ یک فنجان در روز؛ دو تا سه فنجان در روز؛ چهار تا پنج فنجان در روز؛ و بیش از پنج فنجان در روز.

محققان دریافتند افرادی که سطح متوسطی از قهوه مصرف می‌کنند (دو تا سه فنجان در روز) در مقایسه با افرادی که هرگز قهوه نمی‌نوشیدند، بیشترین بهره را در طول عمر خود می‌بردند.

به نظر می‌رسید که نوع قهوه کمی مهم باشد: افرادی که قهوه آسیاب شده می‌نوشیدند، در طول دوره مطالعه ۲۷ درصد کمتر با احتمال مرگ روبرو بودند. کسانی که قهوه بدون کافئین مصرف می‌کردند ۱۴ درصد و کسانی که قهوه فوری می‌نوشیدند ۱۱ درصد کمتر با احتمال این خطر روبرو بودند.

فقط کمتر از ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در طول مطالعه به بیماری قلبی مبتلا شدند. اما باز هم، احتمال وقوع این اتفاق در بین افرادی که دو تا سه فنجان قهوه آسیاب شده در روز می‌نوشیدند، ۲۰ درصد کمتر بود و در میان افرادی که مقدار مشابه قهوه فوری یا بدون کافئین مصرف می‌کردند، به ترتیب ۹ و ۶ درصد کمتر بود.

نوشیدن قهوه نیز به طور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلاء به آریتمی قلبی در افراد مرتبط بود.

کیستلر معتقد است: «می‌تواند دلایل بیولوژیکی عامل مفید بودن قهوه باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «کافئین شناخته شده ترین ترکیب در قهوه است، اما این نوشیدنی حاوی بیش از ۱۰۰ جز فعال بیولوژیکی است. این احتمال وجود دارد که ترکیبات بدون کافئین هم عامل روابط مثبت مشاهده شده بین نوشیدن قهوه، بیماری‌های قلبی عروقی و زنده ماندن باشند.»

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس