رشد 200 درصدی ثبت‌نام اردبیلی‌ها در مسابقات قرآنی


رشد 200 درصدی ثبت‌نام اردبیلی‌ها در مسابقات قرآنی

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در سال‌جاری رشد ۲۰۰ درصدی را در ثبت‌نام علاقه‌مندان به مسابقات قرآنی در سطوح مختلف در اردبیل شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بخش فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با راه‌اندازی مرکز افق سعی بر این است تا با محوریت امامزاده‌ها برنامه‌های متنوع برگزار شود.

وی تصریح کرد: همه ساله ۲۰۰ تا ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در امامزاده‌ها برگزار می‌شود و تلاش ما بر این است تا این مکان‌ها را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نمونه این برنامه‌های فرهنگی را برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های سبک زندگی، عفاف و حجاب و مسائل دینی اعلام کرد و گفت: در این زمینه سعی بر این است تا از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود.

حجت‌الاسلام ستوده به رشد ۲۰۰ درصدی ثبت‌نام اردبیلی‌ها در مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد ثبت‌نامی‌ها ۳۷۵ نفر بوده که امسال این تعداد به یک‌هزار و ۱۱۷ نفر افزایش یافته است.

وی سه عامل تأثیرگذار در این روند افزایشی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار افزایش اعتماد مردمی به عنوان سرمایه اجتماعی، اجرای امینانه نیت واقفان برای مردم محرز شده و در کنار آن کارمندان اوقاف به فرآیند کار سرعت دادند تا در بهترین شرایط مسابقات و رویدادهای قرآنی برگزار شود.

حجت‌الاسلام ستوده ضرورت تعیین تکلیف ساختمان اداری اوقاف را یادآور شد و اضافه کرد: برای ما دغدغه جدی نبود ساختمان اداری مستقل است چرا که اداره اوقاف و امور خیریه هم اکنون در ساختمان وقفی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ما از بابت این ساختمان وقفی اجاره پرداخت می‌کنیم.

وی از مسئولان استانی خواست تا هر چه سریع‌تر در احداث و تکمیل اداره کل اوقاف و امور خیریه این نهاد را یاری و کمک کنند.

حجت‌الاسلام ستوده به حل مشکل زمین وقفی «شورگول» و همچنین برگزاری کارگروه‌های مشترک با بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین گرفتاری ما در باز پس‌گیری زمین‌های وقفی با میراث فرهنگی است که امیدواریم مدیریت جدید این مجموعه ما را در حل مشکلات و معضلات کمک و یاری برساند.

تأمین ۳۰۰ جهیزیه در ۳ سال اخیر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه سخنان خود به عضویت اوقاف و امور خیریه در قالب کارگروه تخصصی تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج اشاره کرد و گفت: در این زمینه تهیه ۱۰۰ جهیزیه در طول سال از رویکردهای اداری اوقاف است که در سه سال اخیر ۳۰۰ مورد جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالا به همت اوقاف تهیه و در اختیار زوجین قرار گرفته است.

وی از آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به همت اوقاف و امور خیریه خبر داد و اظهار کرد: هر مسجد آزادسازی یک زندانی را متقبل شده و در این زمینه تلاش بر ادامه این فرآیند مناسب است.

حجت‌الاسلام ستوده از کمک این مجموعه به نگهداری سالمندان و معلولان و همچنین کمک به آسیب‌دیدگان خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ هکتار زمین در خارج از شهر برای احداث فضای مناسب سالمندی تأمین شده و به صورت وقفی در اختیار نهادها و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح «شمیم خدمت» در امامزاده‌ها خبر داد و افزود: با رویکرد اشتغال و کارآفرینی با همکاری پارک علم و فناوری سعی بر این است تا در آموزش مهارت‌های مختلف کارآفرینان را حمایت و پشتیبانی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به پنج پروژه دانش‌بنیان و حمایت اوقاف و امور خیریه از این طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تولید بیوگاز، پنل‌های خورشیدی و سرمایه‌گذاری در پرورش آبزیان در مناطق مختلف جنوب استان از جمله این طرح‌ها است که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از آن انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»