جزئیات درگیری و حمله به کلانتری 16 زاهدان / ماجرا چه بود؟


جزئیات درگیری و حمله به کلانتری 16 زاهدان / ماجرا چه بود؟

رکنا: فرماندار زاهدان در سخنانی درباره حمله به کلانتریی ۱۶ زاهدان در مجاورت با محل برگزاری نماز جمعه گفت: این افراد اقدام به سنگ پراکنی و پس از مدتی برخی از افراد حاضر در این جمع اقدام به تیراندازی کردند.

به گزارش رکنا، ابوذر مهدی نخعی، شامگاه جمعه در گفت و گویی تلویزیونی با اشاره به اینکه امروز بعد از نماز جمعه اهل تسنن زاهدان ، عده‌ای معلوم الحال و از عناصر وابسته به بیگانه به کلانتری ۱۶ در مجاورت محل برگزاری نماز جمعه حمله ور شدند، اظهارداشت: ابتدا این افراد اقدام به سنگ پراکنی و پس از مدتی برخی از افراد حاضر در این جمع اقدام به تیراندازی کردند و به قصد تصرف کلانتری حمله ور شدند.

او گفت: نیرو‌های انتظامی در واکنش به این حمله، اقدام متقابل کردند و به دفاع از کلانتری پرداختند که در این بین تعدادی از نیرو‌های نظامی، انتظامی و مردم مجروح شدند و تعدادی نیز در پی تیراندازی‌ها کشته شدند.

وی بیان کرد: تعدادی از این افراد که قصد بر هم زدن نظم و امنیت شهر زهدان را داشتند، بلافاصله در سطح شهر بویژه در نقاط حاشیه‌ای پراکنده شدند و اقدام به تخریب اماکن دولتی، بانک ها، خودرو‌های آتش نشانی و خودرو‌های مردم در آن محدوده کردند.

نخعی تصریح کرد: با هوشیاری نیرو‌های نظامی، انتظامی و نیز مردم، نقشه‌های این افراد در ایجاد ناامنی و بر هم زدن آرامش جامعه عملی نشد و شهر تحت کنترل انتظامی قرار گرفته است.

فرماندار زاهدان با اشاره به اینکه قصد این افراد برهم زدن نظم و امنیت شهر زاهدان بود و اقدامات آنان از سوی بزرگان سیستان و بلوچستان محکوم شده است، اضافه کرد: امروز مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در مصاحبه‌ای این اقدامات را محکوم کرد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی عصر جمعه در گفت و گویی تلویزیونی با شهروندان زاهدان اظهارکرد: حادثه رخ داده در زاهدان که منجر به جان باختن ۱۹ تن شد بسیار تلخ و ناگوار است و این حادثه باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه دست‌هایی در کار بوده است که حادثه امروز در زاهدان به وجود آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه