انتقال 128 میلیارد لیتر نفت و فرآورده در کشور/ سرقت نفت از خطوط لوله ده‌ها برابر شد


انتقال 128 میلیارد لیتر نفت و فرآورده در کشور/ سرقت نفت از خطوط لوله ده‌ها برابر شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: انشعاب‌های غیرمجاز در خط لوله انتقال افزایش یافته است و از سالی یکی ـ دو مورد به هفته‌ای یکی ـ دو مورد رسیده و ده‌ها برابر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران امروز در نشست خبری با اشاره به جایگاه این شرکت در انتقال و تامین نفت و سوخت کشور عنوان کرد: در سال گذشته حدود 128 میلیارد لیتر نفت و فرآورده نفتی به اقصی نقاط کشور انتقال یافت. هزینه انتقال نفت از خط لوله تقریبا یک پنجم انتقال با نفتکش است و همچنین خطرات جاده‌ای را کاهش می‌دهد.

وی گفت: با افزایش اختلاف قیمت داخلی و منطقه‌ای فرآورده نفتی، انشعاب‌های غیرمجاز در خط لوله انتقال افزایش یافته است و از سالی یکی دو مورد، به هفته‌ای یکی دو مورد رسیده و ده‌ها برابر شده است. البته انشعاب‌های غیرمجاز به سرعت شناسایی می‌شود.

رحیمی گفت: در 6 ماهه اول امسال 34.5 میلیارد لیتر نفت و 31.7 میلیارد لیتر فرآورده از طریق خط لوله انتقال داده شده است. متوسط طول خط لوله ایران بین 32 تا 35 سال است. در حال حاضر 59 درصد از فرآورده ایران در داخل کشور از طریق خط لوله و 41 درصد به صورت جاده‌ای منتقل می‌شود.

پایان پیام/ ت 85

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا