غم‌انگیز؛ نماد هنرهای رزمی درگذشت


غم‌انگیز؛ نماد هنرهای رزمی درگذشت

آنتونیو اینوکی، اسطوره کشتی حرفه ای ژاپن در سن 79 سالگی در گذشت.

به گزارش "ورزش سه"، او بنیانگذار مهمترین لیگ کشتی ژاپن، عضو تالار مشاهیر WWA، پیشگام در رونق MMA و UFC، و شخصیتی شناخته شده و تاثیرگذار در کشور خود ژاپن بود و حتی پای خود را بسیار فراتر از ورزش نیز قرار داد.

آنتونیو اینوکی، اسطوره هنرهای رزمی، در سن 79 سالگی بعد از تحمل یک بیماری طولانی مدت درگذشت. آنتونیو اینوکی بزرگترین ستاره کشتی حرفه ای ژاپن بود اینوکی که در 20 فوریه 1943 در یوکوهاما متولد شد، احتمالاً محبوب ترین ستاره کشتی حرفه ای در کشور خود در زمان فعالیت و شاید حتی بعد از آن بود.

این مرد یک متر و 91 سانتی متری از سال 1960 در رینگ حضور داشت و شاگرد ریکیدوزان، پدر بنیانگذار کشتی حرفه‌ای ژاپنی بود که در سال 1963 توسط یک جنایتکار یاکوزا کشته شد.

او تا پایان دوران حرفه‌ای خود در سال 1998 مبارزات بزرگ متعددی را علیه ستاره های ملی و بین المللی انجام داد؛ از جمله هوگان، فلیر و آندره غول پیکر. بدون شک، معروف ترین مبارزه اینوکی در سال 1976 با اسطوره بوکس محمد علی بود.

این یک مسابقه واقعی و تحت قوانین خاص بود که به الگویی برای ورزش MMA تبدیل شد که اینوکی بسیار مورد احترام و تبلیغ قرار گرفت. اینوکی از مشت های علی فرار می کرد و بیشتر روی زمین می خزید و با ضربات دردناک به پاهای علی ضربه می زد. این دوئل با تساوی به پایان رسید و پس از آن کلی و اینوکی دوستان خوبی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس