خدمات الکترونیکی در ثبت احوال توسعه می یابد


خدمات الکترونیکی در ثبت احوال توسعه می یابد

ارومیه - معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع ثبت احوال کشور گفت: توسعه دولت الکترونیک سیاست جدید سازمان ثبت احوال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی نصرالله ظهر شنبه در مراسم معارفه مدیر کل سازمان ثبت احوال استان با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع سیاست جدید سازمان ثبت احوال است، افزود: هدف از الکترونیکی کردن خدمات توسعه خدمات غیر حضوری و تکریم ارباب رجوع است.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست توسعه دولت الکترونیک مدیران تمام تلاش خود را برای الکترونیکی کردن خدمات سازمان به کار گیرند، اظهار کرد: مدیران استانی باید از توانمندی‌های لازم جهت بهبود امور برخوردار باشند و انگیزه و خود باوری را در زیر مجموعه‌های خود ایجاد کنند.

نصرالله یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم ثبت احوال کشور تحول در همه زمینه‌های کشور از جمله منابع انسانی، مالی و هویتی کشور در سازمان ثبت احوال است که برای این کار نیاز است مدیران سازمان با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس تعامل و همکاری مستقر داشته باشند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر سیاست‌های جمعیتی و جوان سازی جمعیت باید با برنامه ریزی این سیاست‌ها را به طور کامل اجرا کرد.

طاهر بخشایشی افزود: برنامه ریزیهای جمعیتی باید در جهت جوان سازی جمعیت استان و درنهایت کشور انجام شود چرا که با پیری جمعیت مواجه هستیم که مشکل آفرین است.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع به دلیل اهمیت در برنامه ریزی های کلان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: ثبت وقایع همچون موالید، فوت، ازدواج و طلاق محورهای هستند که در طول سال‌ها برنامه ریزی های کشور بر اساس آنها انجام می‌گیرد و کم و کاستی در ثبت آنها مشکلاتی را به همراه دارد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های دقیق و تحلیل‌های شایسته ی داده‌ها در سیاست‌های جمعیتی استان نیز تأثیر مستقیم دارد.

مدیر کل جدید ثبت احوال آذربایجان غربی هم با بیان اینکه ۴۲ درصد از پست‌های سازمانی ثبت احوال استان بلا تصدی است، افزود: ثبت احوال استان دارای ۱۸۸ کارمند است که ۴۲ درصد پست‌های سازمانی ثبت احوال بلا تصدی بوده که این موضوع نیازمند پیگیری است.

سعید احمدی با اشاره به اینکه طبق آخرین سرشماری جمعیت آذربایجان غربی ۳میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: ۲۵ اداره ثبت احوال در استان فعال و هفت اداره نیمه فعال است.

وی خاطر نشان کرد: سیاست‌های جدید سازمان هوشمند سازی و تحقق نظام دولت الکترونیک و ارتقای سطح خدمات سازمان در محیطی امن و بدون جعل است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری درگاه خدمات ملی و پیوستن ثبت احوال استان به این درگاه، در حال حاضر ۸ خدمت سازمان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

در ادامه مراسم سعید احمدی به عنوان مدیر کل ثبت احوال استان معارفه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...