نصرالله: ایران امروز مهمترین عنصر اقتدار محور مقاومت است


نصرالله: ایران امروز مهمترین عنصر اقتدار محور مقاومت است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت علامه سید محمد علی امین عالم فقید شیعیان لبنان تاکید کرد که باید برای پیروزی بر دشمن به نعمت مقاومت پایبند ماند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت، علامه سید محمد علی امین عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک «شقرا»، به سخنرانی پرداخت.

او گفت: زندگی این عالمان بخش اصلی از تاریخ لبنان است و نمی توان بدون شناخت آنان به پیش حرکت کرد و همه باید تلاش کنند مخصوصا نسل جدید که امکانات بیشتری دارند تا مکتب و کتاب های علمای کشورمان را بررسی کنند و از این گنج بزرگ بهره ببرند. علامه سید محمد علی امین (ره) ادامه دهنده راه امام موسی صدر بود که دین را جدای از سیاست نمی دانست و در تمامی مسائل از مبارزه با اشغالگری و حمایت از فلسطین تا مسائل داخلی می توان خط فکری ایشان را در سلوک و موضعگیری های علامه دید. علامه امین در تمامی جنگ‌هایی که دشمن صهیونیستی علیه لبنان به راه انداخت تنها یک گزینه را در پیش گرفت و آن مقاومت بود. فکر، فرهنگ و اداره مقاومت در عمل گروه‌های مقاومت نمود پیدا می کند و علامه به این مسئله اهتمام می ورزید و نعمت وجود مقاومت را گرامی میداشت و ایشان و تمامی افرادی که در مکتب ایشان درس آموختند، نعمت مقاومت را شکرگزار هستند.

سید حسن نصرالله گفت: عزت و آبروی لبنانی ها را خود لبنانی ها گرفتند، نه شورای امنیت، سازمان ملل یا هیچ فرد دیگری. باید به نعمت مقاومت باید محکم پایبند باشیم و تحت تأثیر نظراتی قرار نگیریم که اصلاً جایگزینی برای مقاومت ارائه نمی دهند. فلسطینی ها امروز از مذاکرات و اسلو ناامید شده اند و مقاومت در کرانه باختری، غزه و همه مناطق در حال افزایش است زیرا چاره ای جز مقاومت ندارند.

او افزود: مدتی قبل سناتور جمهوری خواه با صراحت به حوادث سوریه و عراق اشاره کرد و از سرقت نفت و گاز و گندم برای اینکه مردم از سرما و گرسنگی بمیرند و اینکه نابود شوند، سخن گفت.دنیا قانونی ندارد و قانون بین المللی وجود ندارد و بدتر از قانون جنگل است.

دریافت متن پیشنهادی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی گام مهمی است

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: درباره موضوع ترسیم مرز دریای و میادین نفت و گاز، پس از ماهها تلاش و جهاد و مبارزه سیاسی و میدانی و رسانه ای، مطلع شدیم که روسای سه گانه به شکل رسمی متن پیشنهادی برای حل این موضوع را دریافت کردند و این گام بسیار مهمی است.

او افزود: اهمیت آنچه امروز رخ داد، وجود متن مکتوب میانجیگر آمریکایی در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی است که به دست روسای لبنانی رسید. روزهای حساسی را در پرونده مرزبندی در پیش داریم و مشخص خواهد شد که جایگاه مقامات کشور چیست و اوضاع به کجا می‌رود. اگر پرونده ترسیم مرزهای دریایی به نتیجه مطلوب و خوب برسد، نتیجه اتحاد، همکاری و همبستگی ملی خواهد بود. مردم لبنان از تکمیل این بیشترین سود را خواهند برد. امیدواریم پایان آن خوب باشد.

انتخاب رئیس جمهور لبنان موضوع مهمی است

سید حسن نصرالله گفت: برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور موضوع مهمی بود و نتایج رای گیری تاکیدی بر آنچه ما گفتیم است و ائتلاف سیاسی که اکثریت را داشته باشد، وجود ندارد.

او افزود: اداره کشور در سایه بحران عمیق و تحولات جهانی با رئیسی که می خواهد بخش زیادی از ملت لبنان را به چالش بکشد، چگونه ممکن است؟ گروههای سیاسی باید رایزنی های خود را در مرحله آتی فعال کنند به این امید که به تفاهمی دست یابند. جلسه انتخاب نشان داد که باید از منطقه به چالش طلبیدن فاصله گرفته شود و مشورت در اولویت قرار گیرد. درباره تشکیل دولت هم زمان اندک است

نصرالله با اشاره به واژگونی قایق مهاجرین اعلام کرد: ما به خانواده های قربانی غرق شده تسلیت عرض می کنیم و باید ماهیت این قبیل جنایات مشخص شود. مهاجرت غیرقانونی در قایق های مرگ شبیه جنایت است و خواستار تحقیق قضایی و جدی در زمینه قایق های مرگ هستیم.

غرب از هر حادثه‌ای در ایران برای هدف قرار دادن نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان به مسائل اخیر ایران پرداخت و گفت: غرب در حادثه مبهم درگذشت خانم امینی، هیاهوی ضد ایرانی به راه انداخت زیرا می خواست نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد و همیشه از هر حادثه ای برای رسیدن به این هدف سوء استفاده می کند. رسانه های بین المللی کسانی را که در روزهای اخیر ایران به خیابان ها آمدند را مردم ایران معرفی کردند، اما وقتی میلیون ها حامی نظام اسلامی بیرون آمدند، دنیا ساکت شد. رسانه های اسرائیلی در خصوص این موج حمایتی مردم از نظام سرخورده شدند.

او تاکید کرد: ایران امروز در محور مقاومت قرار دارد و از روزهای آغازین پیروزی انقلاب در موضع هدف قرار گرفته است. ایران قوی، عزیز و توانمند است و دولت‌های متوالی آمریکا می‌دانند که نمی‌توانند علیه ایران جنگ به راه اندازند.

نصر الله تاکید کرد: به دوستان ایران در همه جا می‌گویم که اصلا نگران نباشید. جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی‌اش نوشته که حاکم حقیقی آن امام زمان است، قوی‌تر از آن است که بتوانند به آن صدمه‌ای بزنند. لذا نگران نباشید. خطرناک‌تر از این مسائل هم پیش آمده. تکیه جمهوری اسلامی به ایمان به خدا و رهبر استثنایی و شجاع و مدبر و ملت شهادت‌طلب و فداکار و مجاهد ایران است. تحریک دائم افکار عمومی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی شیطانی است و رسانه های غربی و عربی حاشیه خلیج فارس برای تحریک مردم علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند. کافی است این ابلهان و احمق های غربی به مناسبت های مختلف مردم ایران و تشییع تاریخی شهید حاج قاسم سلیمانی را تماشا کنند تا اراده مردم ایران را ببینند.

بدون حضور ایران، فلسطین امروز کجا بود

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تفرقه افکنی برخی رسانه ها و افراد درباره رابطه ایران و عراق، گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران در مقابل داعش در کنار کشورهای منطقه نبود، دولت های این کشورها کجا بودند؟ نیروهای استکبار به دنبال تحریک مردم عزیز عراق علیه ایران و ملت ایران هستند تا دو ملت را از هم جدا کنند. اما مردم عراق نمی توانند حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایستادگی ایران در کنار عراق در مقابله با داعش را فراموش کنند. مردم عادی نمی توانند با محبت و عشق به عربستان که پنج هزار بمب گذار انتحاری را به عراق فرستاد، نگاه کنند سپس با جمهوری اسلامی ایران که هر کاری برای آزادی عراق انجام داد، دشمنی کنند. اینها جنجال رسانه ای است.

او افزود: بدون حضور ایران بعد از کمپ دیوید، فلسطین، لبنان و اسرائیل امروز کجا بودند؟ امروز مهمترین عنصر اقتدار محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد