بهترین دمنوش‌ های مناسب برای فصل پاییز


بهترین دمنوش‌ های مناسب برای فصل پاییز

پارسینه: یکی از شگفت‌انگیز‌ترین فصل‌ها و اوقات سال همین پاییز است، نه؟ اگرچه بعضی‌ها دوستدار تابستان هستند، اما پاییز نه به‌اندازه تابستان آن‌قدر گرم و طاقت‌فرساست و نه مثل زمستان سرد و گاهی آزاردهنده. هوای خنک، گاه‌گاهی ابر‌های بازیگوش در آسمان و نم باران خنکی که همه چیز را می‌شوید و تمیز می‌کند. حالا فکر کنید کنار همه این چیز‌هایی که گفتیم، یک نوشیدنی گرم و مناسب فصل هم میل کنید.

بهترین دمنوش‌ های مناسب برای فصل پاییز

مجموعه‌ای از بهترین‌ها برای شماست، اما سؤال اینجاست که کدام یک از دمنوش‎ های خانگی بهترین گزینه برای نوشیدن در فصل پاییز هستند؟ به نظر شما این دمنوش‎ها باید چه ویژگی داشته باشند و چه ویتامین‌ها و ویژگی‌های مثبتی به بدن اضافه کنند؟

از کدوتنبل گرفته تا کارامل یا شکلات و نان زنجبیلی، طعم‌های متنوعی هستند که پاییز را شاد و خوشمزه می‌کنند. حتی بهتر از همه این‌ها وقتی است که ترکیب نوشیدنی یا دمنوشی که میل می‌کنید، سرشار از آنتی‌اکسیدان باشد. آنتی‌اکسیدان می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و باعث شود بدن در برابر تغییرات آب‌وهوایی و ماه‌های سرد آینده پیش‌رو مقاومت بیشتری داشته باشد. دمنوش پاییزی حتی ممکن است افسردگی فصلی پاییز را هم کم‌تر کند و ویتامین دی بیشتری را که در روز‌های کوتاه پاییز مهم است، به بدن برساند.

اگر واقعاً می‌خواهید از فصل پاییز و زیبایی‌های بی‌نظیرش لذت ببرید، نوشیدن طعم‌های گرم، شیرین و تند ضروری است تا بتوانید به سلامت از این فصل پرماجرا و خاطره‌انگیز عبور کنید. در ادامه نگاهی به دمنوش‌های مفید برای پاییز بیندازیم:

بهترین دمنوش‌ های مناسب برای فصل پاییز


چای کدوحلوایی برای فصل پاییز

کدوحلوایی یا کدوتنبل یکی از اصلی‌ترین میوه‌ها و خوراکی‌های این فصل است. از پای کدوتنبل خامه‌ای گرفته تا نان کدوتنبل تازه، کیک‌ها و مافین‌های مختلف از جمله خوشمزه‌ترین چیز‌هایی است که می‌توان با این خوراکی پاییزی درست کرد. اما جدا از این خوراکی‌های لذیذ، از نوشیدن چای آن هم غافل نشوید.

کدوتنبل را می‌توانید با ادویه‌جات و ترکیباتی مثل جوز هندی، میخک، دارچین و زنجبیل مخلوط کنید و یک فنجان نوشیدنی خوش‌طعم و مناسب پاییز داشته باشید.


از همه بهتر ترکیب چای سیاه و کدوتنبل است. این ترکیب به طور طبیعی فاقد قند و کالری است و آن را جایگزینی سالم برای لاته کدوحلوایی می‌کند. نوشیدنی سالم و مقوی که می‌توانید هر جرعه‌ای را بدون نگرانی از کالری اضافی یا قند زیاد آن بخورید. علاوه بر این یک ترکیب پر ویتامین و مقوی برای پاییز و ایمن کردن بدن در برابر بیماری‌های فصلی و حساسیت‌های پاییز هم است.

اگر آلرژی فصلی دارید و می‌‎خواهید با دمنوش‌‎های مفید برای حساسیت‌های فصلی آشنا شوید، مقاله‎ی دمنوش برای آلرژی فصلی را بخوانید.


چای دارچین مناسب فصل پاییز

عطر بی‌نظیر دارچین را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان نادیده گرفت. اگر حساسیتی به این ادویه جذاب ندارید، توصیه می‌کنیم حتماً چای دارچین را در فصل پاییز امتحان کنید. روز‌ها و شب‌های بارانی خنک برای لذت بردن از یک فنجان چای دارچینی گرم و خوشمزه ساخته شده است. دارچین از جمله خوراکی‌های است که با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن، هضم بهتر غذا و کاهش استرس کمک می‌کند. چه بخواهید و چه نخواهید، حس و حال پاییز و شرایط آب‌وهوایی آن به‌گونه‌ای است که افسردگی‌های فصلی دامن بیشتر افراد را می‌گیرد.

روز‌های کوتاه، شب‌های طولانی و تغییرات فصلی چیزی است که ناخواسته تأثیر زیادی روی روحیه افراد دارد. این بار بیایید این تأثیرات را با نوشیدن یک فنجان چای دارچین گرم و خوشمزه کم کنید. دارچین را می‌توانید با چای سیاه، سیب خشک، به‌لیمو و ترکیبات دیگری مخلوط کنید که هم خواص آن بیشتر شود و هم طعم مطلوب‌تری داشته باشد. اگر می‌خواهید درباره نوشیدن دمنوش‌های مناسب برای شب و بهبود کیفیت خواب در شب‌های طولانی پاییز اطلاعات بیشتری کسب کنید، خواندن مقاله‎ِ دمنوش‌های مناسب شب می‌تواند کمک‌کننده باشد.


چای سیب؛ دمنوش مفید فصل پاییز

آیا چیزی دلپذیرتر از نوشیدن یک فنجان چای سیب با ترکیب افزودنی‌های مختلفی مثل هل، میخک یا دارچین وجود دارد؟ اگر یک‌بار این چای خوشمزه را چشیده باشید حتماً تأیید می‌کنید که خیر، ندارد. چای سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که برای تقویت عملکرد باکتری‌های مفید و حمایت از باکتری‌های مفید بدن می‌توان استفاده کرد. ترکیبات سیب باعث تنظیم متابولیسم در سیستم گوارشی و افزایش باکتری‌های مفیدی می‌شود. باکتری‌هایی که سموم مواد غذایی را حذف می‌کنند و با تقویت عملکرد روده‌ها، تأثیر زیادی در رفع یبوست دارد. سیب یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که برای رفع ضعف انرژی بسیار مهم است.


اگر سیب را با ترکیبات دیگری مثل دارچین، آبلیمو، به و نعناع استفاده کنید، یک نوشیدنی کامل و مفید برای فصل پاییز است.

چنانچه در فصل تابستان به سر می‎برید و به دنبال دمنوش‌های مفید برای فصل تابستان هستید، به مقاله‌ی دمنوش مناسب فصل تابستان مراجعه کنید.


چای هل

ادویه‌جات پاییزی مثل هل به‌خاطر خواص گرم‌کننده و رایحه‌های خاکی، تند و شیرینی که دارند، بسیار معروف هستند. بسیاری از غذا‌های مناسب فصل پاییز، طعم و عطر خوشمزه و فراموش نشده خود را از این ادویه‌جات می‌گیرند؛ مثل پای کدو، پای سیب‌زمینی، پیراشکی سیب، مربا، سوپ و خورش و گوشت دودی. اما چای گیاهی هل هم یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های مناسب برای پاییز است.


هل را می‌توان با افزودنی‌هایی مثل دارچین خرنوب، زنجبیل، میخک و افزودنی‌های مشابه ترکیب کرد. این ترکیب گیاه گرم، معطر، قوی و پرفایده برای مصرف در فصل پاییز است.


چای آلو دارچین

دارچین تند با طعم‌های متفاوت و مکمل آلو‌های رسیده ترکیب می‌شود و دمنوش مناسب فصل پاییز با بوی و مزه‌ای تکرارنشدنی می‌سازد. ترکیب چای سیاه دارچین و آلو بسیار رنگ روشنی دارد. این چای آرامش‌بخش است و میزان کافئین آن کمتر از کافئین موجود در یک فنجان قهوه است.

صبح پاییزی خود را با نوشیدن یک فنجان دمنوش آلو و دارچین شروع کنید و از انرژی بیشتر، تقویت سیستم ایمنی بدن و ترکیب دارچین و آلو برای ملایم کردن طبع بدن در روز‌های سرد سال استفاده کنید.


چای زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین خوراکی‌ها برای گرم‌شدن بدن در روز‌های سرد سال است. خواص ضدویروسی، ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی دارد و به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند. زردچوبه با بابونه و گل سرخ نه‌تن‌ها یک نوشیدنی فوق‌العاده پاییزی می‌سازد، بلکه یک همراه خوشمزه برای مبارزه با افسردگی پاییزی و فصلی است. همچنین ترکیب زردچوبه با زنجبیل، یک دمنوش پاییزی با طعمی خاص و متفاوت است که می‌توانید در سردترین روز‌های پاییزی آن را بنوشید.
زردچوبه را با چای سبز، شیر بادام یا نارگیل گرم شده هم می‌توانید نوش‌جان کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!