قیمت بیت کوین باز هم کاهش می‌یابد؟


 قیمت بیت کوین باز هم کاهش می‌یابد؟

با وجود ادامه روند نزولی بازار از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، تعداد آدرس‌های در حال انباشت بیت کوین به‌طور مداوم رو به افزایش بوده است. با این حال، بررسی یک شاخص آنچین که حجم سکه‌های در گردش ضررکرده سرمایه‌گذاران بلندمدت را اندازه می‌گیرد، نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین برای رسیدن به کف باز هم کاهش خواهد یافت.

به گزارش کوین تلگراف، تا روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور)، حدود ۳۰درصد از سرمایه‌گذران بلندمدت به دلیل کاهش قیمت بیت کوین از ۶۹٬۰۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) تا حدود ۱۹٬۰۰۰ دلار در روزهای اخیر، در ضرر هستند. حجم این سرمایه‌گذاران نسبت به سطح قبلی که با کف قیمت بازار هم‌زمان بوده، تنها ۳ تا ۵درصد کمتر است.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، زمانی که قیمت بیت کوین در بحبوحه سقوط بازار ناشی از کووید-۱۹ در مارچ ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به زیر ۴٬۰۰۰ دلار کاهش یافت، حجم سکه‌های در گردش ضررکرده در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت به ۳۵درصد رسید.

به‌طور مشابه، کف قیمت حدود ۳٬۲۰۰ دلاری بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ۹۷) با رسیدن شاخص ضرر سرمایه‌گذاران بلندمدت به بیش از ۳۲درصد مصادف بود. در هر دو مثال، قیمت جفت بیت کوین/دلار پس رسیدن به این نقطه وارد یک روند صعودی بلندمدت شد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که حجم سرمایه‌گذاران بلندمدت ضررکرده بیت کوین در طول یک بازار نزولی عادی در محدوده ۳۰ تا ۴۰درصد به اوج خود می‌رسد. به بیان دیگر، تا رسیدن شاخص سرمایه‌گذاران بلندمدت ضررکرده به پایین‌ترین سطح خود، قیمت بیت کوین می‌تواند تا محدود ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۴٬۰۰۰ دلاری کاهش یابد.

در کنار این شاخص آنچین که عرضه بیت کوین در دست سرمایه‌گذاران بلندمدت را بررسی می‌کند؛ نمودار زیر نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذاران در طول بازار نزولی در حال خرید و انباشت و در طول بازار صعودی در حال فروش و عرضه بیت کوین بوده‌اند.

بنابراین، روند صعودی بازار احتمالاً زمانی آغاز می‌شود که عرضه کل بیت کوین در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت شروع به کاهش کند.


بیت کوین به‌شدت در حال انباشت است

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که در طول بازار نزولی فعلی در حال انباشت بیت کوین بوده‌اند به‌طور مداوم در حال افزایش بوده است. شاخص آدرس‌های انباشته، کیف پول‌هایی را ردیابی می‌کند که حداقل ۲ تراکنش ورودی (با ارزشی بیشتر از یک تراکنش معتبر) داشته‌اند و هرگز دارایی خود را خرج نکرده‌اند.

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، نکته جالب اینجاست که رفتار این شاخص در دوره فعلی با چرخه‌های نزولی قبلی متفاوت است. در آن‌ دوره‌ها شاهد کاهش یا ثابت ‌‌ماندن تعداد آدرس‌های انباشته بیت کوین بوده‌ایم. این اتفاق نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از سطح فعلی قیمت‌ها ناراضی نیستند.

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های با موجودی بیش‌ از صفر از حدود ۳۹.۶میلیون در ابتدای سال جاری به ۴۲.۷میلیون افزایش یافته است که نشان‌دهنده رشد مداوم کاربران در طول بازار نزولی بوده است.

تحلیل تکنیکال اشاره به کاهش بیشتر قیمت دارد

پس از اعلام افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره، بیت کوین در تلاش است تا سطح حمایت ۲۰٬۰۰۰ دلاری را پس بگیرد. با این حال، هم‌بستگی بیت کوین آن با بازار سهام ایالات متحده باعث کاهش بیشتر قیمت آن در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، اگر الگوی فنجان و دسته پس از شکل‌گیری شکسته شود، قیمت بیت کوین ممکن است در سال ۲۰۲۲ تا پایین‌تر از ۱۴٬۰۰۰ دلار سقوط کند

چنین اتفاقی می‌تواند حجم سرمایه‌گذاران بلندمدت ضررکرده را به سمت منطقه تسلیم ۳۲ تا ۳۵درصدی بکشاند که درنهایت با رسیدن بازار به کف قیمت در روند نزولی فعلی همراه خواهد بود.

سجاد اسحقی نصرآبادی/ارز دیجیتال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس