در خرقه سرخ رنگ


در خرقه سرخ رنگ

قهرمان این داستان اصیلزاده ای بنام ژیل دو برو بوده که در زمان ریاست صدر اعظم مشهور فرانسه کاردینال دو ریشلیو در پاریس زندگی میکرده است. زندگی بی بند باری داشته و برغم دستورات اکید ریشلیو مبنی بر غیر قانونی بودن دوئل ، او برای شروع دوئل کوچکترین...

قهرمان این داستان اصیلزاده ای بنام ژیل دو برو بوده که در زمان ریاست صدر اعظم مشهور فرانسه کاردینال دو ریشلیو در پاریس زندگی میکرده است. زندگی بی بند باری داشته و برغم دستورات اکید ریشلیو مبنی بر غیر قانونی بودن دوئل ، او برای شروع دوئل کوچکترین تردیدی بخود راه نمیداد. در همین حال در چندین مورد از شمشیر خود برای کمک به صدر اعظم استفاده کرده بود. در یکی از این دوئل ها که حریف خود را بسختی مجروح میکند ، توسط افراد گارد کاردینال دستگیر شده و صدر اعظم دو راه در جلوی او قرار میدهد. رفتن به سیاستگاه و اعدام یا ماموریتی خطرناک در جنوب فرانسه در منطقه گاسکونی . او راه دوم را انتخاب کرده ولی در عمل مجبور میشود که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کند. در این ضمن با دختری از خانواده ای بالا آشنا شده که این دلدادگی به مشکلات او میافزاید.
آرتور کونان دویل در باره این کتاب نوشت که فصل آغازین این کتاب در میان تمام داستانهای تاریخی ، بی نظیر است. در سال ۱۸۹۶ نمایشنامه ای بر اساس این کتاب در تآتر هی مارکت لندن و برود وی نیویورک روی صحنه آمد. چندین فیلم هم با استفاده از این داستان تهیه گردیده است.
مترجم معرفی این نویسنده بزرگ را به خوانندگان فارسی زبان درست در یکصد و شصت و هشتمین سالگرد تولد او انجام داده و ترجمه این کتاب را برای اولین بار برای استفاده خوانندگان تقدیم مینماید.
تصاویر کتاب از اولین چاپ کتاب که در دانشگاه میشیگان نگهداری میشود برداشته شده و به متن کتاب اضافه گردیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی