کمک میان ادیانی یک مسجد برای نجات کلیسای 150 ساله در «ساری» انگلیس


کمک میان ادیانی یک مسجد برای نجات کلیسای 150 ساله در «ساری» انگلیس

مسجدی در ساری که یک شهرستان تشریفاتی در ناحیه جنوب شرقی انگلیس است،قصد دارد هزاران پوند جمع آوری کند تا یک کلیسای روستایی ۱۵۰ ساله که در معرض بسته شدن است را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « uk.news»، مسجدی در ساری که یک شهرستان تشریفاتی در ناحیه جنوب شرقی انگلیس است،قصد دارد هزاران پوند جمع آوری کند تا یک کلیسای روستایی 150 ساله که در معرض بسته شدن است را نجات دهد.

کلیسای All Saintsدر تیلفورد زمانی که قسمت‌هایی از سقف آن در اکتبر 2021 فرو ریخت، ناامن شد و بازدیدکنندگان کلیسا اکنون باید 110000 پوند برای بازسازی آن جمع‌آوری کنند.

انجمن جوانان مسلمان به نمایندگی از مسجد مبارک، یک مسابقه خیریه را برای کمک به کلیسا برای رسیدن به هدف خود ترتیب داده است.

در این رویداد میان مذهبی، مراجعه کنندگان به کلیسا ، دانش‌آموزان محلی و روستاییان و صدها جوان مسلمان و امام جماعت در یک مسابقه دوی 5 یا 10 هزار نفری شرکت می‌کنند که تمام درآمد آن صرف نجات کلیسا می‌شود.

صباح احمدی، 28 ساله، که یکی از جوان ترین امامان بریتانیا است، گفت که پروژه هایی از این دست می توانند به ایجاد پل ارتباطی بین گروه های مذهبی مختلف کمک کنند.

وی افزود: این یک وظیفه اساسی برای همه مسلمانان است که به همسایگان خود بدون توجه به پیشینه آنها کمک کنند.بنابراین من فقط با همکاری با دوستان و همسایگان وظیفه خود را انجام می دهم.

احمدی گفت: این اعتقاد راسخ من است که ابتکاراتی مانند این به ساختن پل ها و ایجاد لبخند بر چهره ها به ویژه در شرایط چالش برانگیز کنونی کمک می کند.

کلیسای All Saints که در سال 1867 بنا شد یک ساختمان درجه دو است ،به این معنی که تمام کارهایی که روی آن انجام می شود باید توسط یک متخصص میراث که قادر به کار با گچ آهکی سنتی باشد تکمیل شود.

تا به امروز، کلیسا بیش از 70000 پوند جمع آوری کرده است و کار مرمت در حال تکمیل است، اما امید می رود که این رویداد میام ادیانی در رسیدن به هدف نهایی جمع آوری کمک مالی کمک کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!