حداقل 127 نفر پس از یک مسابقه فوتبال کشته شدند


حداقل 127 نفر پس از یک مسابقه فوتبال کشته شدند

بیش از ۱۲۷ هوادار فوتبال و دو افسر پلیس در ازدحام جمعیت اندونزی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در درگیری بین هواداران دو تیم فوتبال اندونزی در استان جاوه شرقی این کشور، دست کم ۱۲۷ هوادار و دو افسر پلیس کشته شدند.

پلیس اندونزی می‌گوید که اکثر قربانیان زیر دست و پا و ازدحام جمعیت هنگام خروج کشته شدند.

گفته شده درگیری مرگبار پس از پایان بازی در داخل ورزشگاه شروع و سپس این درگیری‌ها به خارج از ورزشگاه کشیده شد. فدراسیون فوتبال اندونزی مسابقات فوتبال در این کشور را برای یک هفته تعلیق کرده است. این فدراسیون همچنین اعلام کرده که تحقیقات کاملی در این باره انجام خواهد داد.

نیکو افینتا، رئیس پلیس جاوه شرقی در این ارتباط گفته است که هواداران تیم شکست خورده به داخل زمین بازی هجوم بردند و نیروهای امنیتی برای مقابله اقدام به پرتاب گاز اشک آور کردند که این موضوع منجر به ازدحام جمعیت و خفگی تماشاچیان شد. پس از شلیک گاز اشک آور، صدها نفر در تلاش برای جلوگیری از تأثیرات گاز اشک آور به سمت خروجی‌های ورزشگاه دویدند و در این میان برخی در این هرج و مرج خفه شدند و برخی دیگر زیر پا افتاده و کشته شدند. گفته شده ۳۴ نفر در همان ابتدای هجوم برای خروج بلافاصله کشته شدند.

رئیس پلیس اندونزی افزوده است که بیش از ۳۰۰ نفر از مجروحان برای درمان به بیمارستان‌های مجاور منتقل شدند، اما بسیاری از آنها در راه و در حین درمان جان باختند. وی گفت که تعداد قربانیان احتمالاً همچنان در حال افزایش است، زیرا وضعیت حدود ۱۸۰ مصدوم به شدت وخیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!