علائم و عوارض ناشی از آرتریت


علائم و عوارض ناشی از آرتریت

یک مطالعه پزشکی تازه نشان داده است که غذا‌های غنی از پتاسیم می‌توانند نقشی حیاتی در درمان علائم آرتریت داشته باشند.

آرتریت می‌تواند یک وضعیت سلامتی دردناک برای زندگی باشد، زیرا ممکن است باعث شود مفاصل متورم، حساس، سفت یا ملتهب شوند یا حتی ممکن است منجر به ضعف و تحلیل عضلانی شود.

اگرچه در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد، اما برخی از رژیم‌های غذایی می‌توانند نقش مهمی در مدیریت عوارض آرتریت داشته باشند.

پزشکان با بیان اینکه غذا‌های غنی از پتاسیم ممکن است کلید درمان علائم آرتریت باشند، توضیح داده اند که پتاسیم رژیم غذایی به تعادل سدیم اضافی از نمک کمک می‌کند، احتباس مایعات را کاهش می‌دهد و همچنین به استفاده صحیح از کلسیم در استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند.

بر اساس یک مطالعه پزشکی جدید، بین سطوح پایین پتاسیم و آرتریت روماتوئید ارتباط وجود دارد، زیرا گزارش شده است که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید در مقایسه با افراد سالم، غلظت پتاسیم خون به طور قابل توجهی کمتری دارند.

این مطالعه شامل تعدادی از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بود که پس از مصرف مکمل پتاسیم به مدت ۲۸ روز، درد کمتری را در مقایسه با افرادی که نداشتند، تجربه کردند.

این مطالعه نشان داد که در گروه پتاسیم، ۴۳.۷۵ ٪ از بیماران در روز بیست و هشتم معیار‌های کاهش شدت درد را تا ۳۳ ٪ بروز داده اند.

پزشکان با اشاره به اینکه معتقدند مکمل‌های پتاسیم شدت درد ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهند، توصیه کرده اند که در عین حال برخی میوه‌ها مانند موز، هندوانه، پرتقال و زردآلو را نیز به رژیم غذایی اضافه کنید، زیرا به افزایش سطح پتاسیم در بدن کمک می‌کنند.

شایان ذکر است که آرتریت روماتوئید دومین نوع شایع آرتریت در سراسر جهان است و زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن مفاصل آسیب دیده را هدف قرار دهد و باعث درد و تورم شود.

آرتریت روماتوئید عمدتاً مفاصل دست‌ها، زانوها، ستون فقرات و باسن را درگیر می‌کند، به گونه‌ای که در ابتدا غضروف نرم مفصل را ضعیف، حرکت را دشوارتر می‌کند و منجر به درد و سفتی می‌شود.

علائم آرتریت به نوع آن بستگی دارد، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

درد و سفتی مفاصل.

التهاب در داخل و اطراف مفاصل.

ضعف و تحلیل عضلانی.

محدودیت حرکت مفصل.

پوست قرمز روی مفصل آسیب دیده.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی