ناتوانی مالی قشر متوسط برای استفاده از هتل ها و مراکز بوم گردی کشور / راهکار ضرغامی: چادرخوابی هم بد نیست + فیلم


ناتوانی مالی قشر متوسط برای استفاده از هتل ها و مراکز بوم گردی کشور / راهکار ضرغامی: چادرخوابی هم بد نیست + فیلم

رکنا: وزیر میراث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از برخورد با پایگاه های بوم گردی که تحت نظر این وزارتخانه نیستند و هزینه های گزافی از مردم می گیرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، گردشگری ارزان، راهکاری بود که وزیر میراث فرهنگی آن را مطرح کرد تا اقشار کم در آمد بتوانند از خدمات گردشگری به نوعی بهره ببرند که برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد. با این وجود، بعضا پایگاه های بوم گردی ، همچون هتل های لوکس، اقدام به دریافت هزینه می کنند که این مهم، اعتراض گردشگران را برانگیخته است.

سید عزت الله ضرغامی ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، در گفت و گو با رکنا، در پاسخ به این سوال که در راستای نظارت بر کار و نحوه قیمت گذاری پایگاه های بوم گردی، چه کارهایی در حال انجام است؟ گفت: پایگاه های بوم گردی که از وزارتخانه مجوز دارند، تحت نظر ما هستند. با این وجود، در سطح کشور ممکن است تخلفاتی صورت گیرد. عموما این تخلفات، مربوط به مناطقی است که مجوز فعالیت ندارند. زمانی که اطلاعات آن پایگاه ها به دست ما می رسد، با ضابطین قانونی، جلوی فعالیت این ها را می گیریم.

وی در ادامه گفت: جاهایی که مجوز دارند و رسما در این حوزه فعالیت می کنند بر اساس ضوابط و نرخ گذاری های وزارتخانه فعالیت می کنند. البته ممکن است برخی از این پایگاه ها، خدمات اضافه ای ارائه دهند که بر اساس، آن مبلغی به قیمت استاندارد، اضافه شود. به هر حال اگر تخلفی انجام بگیرد، اداره کل های استانی، با این موضوع برخورد خواهند کرد.

ضرغامی در ادامه در پاسخ به اینکه این روزها، قشر متوسط جامعه، حتی توانایی مالی برای سفر به شهر همجوار خود را ندارند و اگر هم بخواهند سفر کنند، چادرخوابی را انتخاب می کنند، گفت: اگر ورودی گردشگر به یک منطقه بیش از حد ظرفیت آن باشد، -که چندین بار در این سونامی های گردشگری بعد از کرونا اتفاق افتاد-، مراکز اقامتی پر می شوند و این بین، مدارس و مراکز و حتی چادرخوابی در کنار اقامتگاه ها به کمک کنترل جمعیت گردشگر می آیند. اخیرا در دهه پایانی ماه صفر با برنامه ریزی خوبی که با مسئولان استان خراسان انجام شد، هماهنگی خوبی داشتیم و جمعیت حداقل 5 میلیون نفری مدیریت شدند. با این وجود وظیفه ما این است که کاری کنیم تا مردم بتوانند از امکانات حداقلی استفاده کنند و این را برایشان فراهم کنیم.


حجم ویدیو: 28.57M | مدت زمان ویدیو: 00:03:01

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!