با این گیاهان لاغر شوید


با این گیاهان لاغر شوید

در گذشته داروهای گیاهی در طب سنتی تنها برای درمان امراض و بیماری‌های مختلف کاربرد داشتند و کسی از تاثیر و خواص آن‌ها برای تناسب اندام و کاهش وزن اطلاعی نداشت.

به گزارش بهداشت نیوز، طب سنتی نیز به اندازه‌ی علم نوین پزشکی در لاغری مؤثر است. در ادامه به معرفی چند گیاه دارویی برای لاغری می‌پردازیم.

پیش از هرچیز به این نکته توجه داشته باشید که گیاهان دارویی برای لاغری ممکن است موثر باشند. اما قطعا باید زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی تجویز شوند. هر گیاهی که به صورت دمنوش هر روز مصرف شود، تبدیل به دارو می‌شود. پس مراقب باشید!

لاغری سریع رویایی است که بسیاری افراد به دنبال آن هستند. اما جز با تلاش و ورزش و تغذیه مناسب امکان پذیر نیست.

۱. تاثیر آبلیمو در لاغری شکم

آبلیمو یکی از مواد طبیعی ترش‌مزه است که تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد. برای اینکه تاثیر بیشتر این ماده‌ی ارزشمند را دریافت کنید، بهتر است به آن مقداری آب گرم، پودر فلفل سیاه، عسل و زیره اضافه کنید. فراموش نکنید که این گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو مؤثر هستند. این نوشیدنی را باید در طی روز سه بار بنوشید. بعد از مدتی وزن شما تا حد زیادی کم می‌شود.

۲. تاثیر زردچوبه در تناسب اندام

یکی دیگر از گیاهان دارویی برای لاغری مصرف زردچوبه است. براساس مطالعاتی که در سال ۲۰۰۹ بر روی این پودر زردرنگ صورت گرفت، مشخص شد که زردچوبه خاصیت چربی‌سوزی دارد. در این ماده مقدار زیادی کورکومین موجود است که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. زردچوبه یک ادویه گرم محسوب می‌شود و به همین دلیل در کاهش وزن مؤثر است.

۳. دارچین یکی از گیاهان دارویی برای لاغری سریع

یکی دیگر از دستورات طب سنتی برای کاهش وزن مصرف دارچین است. این ادویه طبع گرمی دارد و باعث تنظم قندخون می‌شود. همچنین در کاهش اشتها نیز تاثیر زیادی دارد. اگر همراه با غذا یا چای دارچین مصرف کنید، مانع از بالا رفتن قندخون شما می‌شود. اگر قادر نیستید دارچین را به تنهایی مصرف کنید، بهتر است آن را به چای، ماست و یا پنیر اضافه کنید. همچنین اضافه کردن دارچین به خورشت (قیمه) می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

۴. تاثیر فلفل قرمز در کاهش وزن

یکی دیگر از گیاهان دارویی برای لاغری شکم فلفل قرمز است. این ادویه‌ی تند که اغلب برای درست کردن انواع سس، ترشی، شوره و خورشت‌ها استفاده می‌شود، باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. مصرف فلفل قرمز در هر وعده‌ غذایی باعث می‌شود تا ۱۰۰ کالری چربی بسوزانید. بهتر است این ادویه را همراه با غذا و کم مصرف کنید. استفاده‌ی بیش از حد از فلفل قرمز به معده آسیب می‌رساند.

۵. مصرف زیره سبز

یکی از خواص گیاهان دارویی برای لاغری کمک به افزایش سوخت و ساز بدن است. در این صورت به رژیم‌های سفت و سخت غذایی نیاز ندارید. همچنین مجبور نیستید ساعت‌ها ورزش کنید و عرق بریزید. یکی از این گیاهان مؤثر، زیره سبز است. این ادویه باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. اگر در هر وعده‌ی غذایی تنها یک قاشق چایخوری زیره سبز را همراه با غذا میل کنید، بدن به اندازه‌ی سه برابر برای چربی سوزی قدرتمند می‌شود. از این ادویه می‌توانید برای انواع خورشت، سس گوجه فرنگی، سوپ، سیب زمینی و … استفاده کنید.

۶. زنجبیل مصرف کنید

زنجبیل یک داروی گیاهی برای لاغری سریع محسوب می‌شود که همانند دارچین در کنترل قندخون نیز تاثیرگذار است. این ادویه‌ی خوراکی از افزایش قندخون جلوگیری می‌کند. اگر همراه با شیرینی‌ها یا چای پودر زنجبیل مصرف کنید، بعد از مدتی شاهد کاهش قند خون خود خواهید بود. زنجبیل یک ادویه با طبع گرم است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. از این ادویه می‌توانید برای درست کردن انواع شیرین‌های خانگی استفاده کنید. همچنین زنجبیل را به همراه لیمو و عسل به یک شربت خوشمزه تبدیل کنید. این نوشیدنی در لاغری شکم و پهلو مؤثر است.

۷. تاثیر سیر در کاهش وزن

یکی دیگر از گیاهان دارویی برای لاغری سیر است. این گیاه مؤثر اگر چه باعث بوی بد دهان می‌شود، اما سوخت و ساز بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اگر شب‌ها قبل از خواب دو عدد حبه‌ی سیر بخورید، بعد از یک ماه وزن تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اگر به چاقی شکم یا پهلو مبتلا هستید، بهتر است در غذای خود از سیر استفاده کنید. برای رفع بوی بد سیر از دهان، بلافاصله بعد از مصرف، چند برگه نعنا و یا یک قاشق چایخوری پودر نعنا خشک بخورید.

۸. تاثیر فلفل سیاه در تناسب اندام

از جمله گیاهان دارویی برای لاغری شکم می‌توان به فلفل سیاه اشاره کرد. این ادویه‌ی تند و خوشبو که محبوبیت زیادی در بین بانوان آشپز دارد، باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. اگر همراه با غذاهای چرب و پرکالری مقداری فلفل سیاه میل کنید، به چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کند. از فلفل سیاه می‌توانید برای درست کردن انواع غذا، ماست، پنیر، بلغور جو دوسر استفاده کنید.

۹.هل بخورید

از دیگر گیاهان دارویی برای لاغری شکم، ران و پهلو می‌توان به هل اشاره کرد. این ماده‌ی خوراکی خوش عطر تاثیر زیادی در افزایش دمای بدن دارد. اگر روزانه تنها چند عدد هل همراه با چای یا برخی از شیرینی‌ها بخورید، بعد از مدتی شاهد تاثیر آن در کاهش وزن خود خواهید بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید