کاربران مراقب تبلیغات دروغین ارائه اینترنت استارلینک باشند


کاربران مراقب تبلیغات دروغین ارائه اینترنت استارلینک باشند

کرج- رئیس پلیس فتای البرز از کاربران خواست مراقب تبلیغات دروغین ارائه اینترنت ماهواره ای استارلینک با اپلیکیشن های جعلی مختلف باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: طی روزهای اخیر اپلیکیشن‌هایی تحت عنوان نرم افزار استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای درشبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که بدافزار بوده و اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کند.

وی اضافه کرد: همه تبلیغات در این خصوص کاذب بوده و کاربران برای دریافت اپلیکیشن فقط از اپ استورها و سایت‌های رسمی استفاده و به اپلیکیشن‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند. وی یادآور شد: مجرمان سایبری از این فضا سواستفاده کرده و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغات کاذب اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کنند.

جلیلیان به ارائه پیامک‌های جعلی تحت عنوان خدمات مختلف ازسوی کلاهبرداران سایبری خبر داد و یادآورشد که کاربران مراقب این گونه پیامک‌ها باشند.

وی اظهار داشت: کلاهبرداران با ارائه پیامک‌هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و ثبت نام سود سهام، دریافت وام کم بهره و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آنها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می‌کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟