مقابل توطئه‌های دشمنان باید با بصیرت و مجاهدت از نظام دفاع کنیم


مقابل توطئه‌های دشمنان باید با بصیرت و مجاهدت از نظام دفاع کنیم

بوشهر- امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار در فکر سوریه‌ای کردن ایران است، گفت: در برابر توطئه های دشمنان باید با بصیرت، ولایتمداری و مجاهدت از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در درس خارج فقه خود با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک هدیه الهی به جهان بشریت به‌ویژه مردم ایران است و جهان استکبار به هیچ صورت راضی به وجود، بقا و پیشرفت این انقلاب نیست و هر روز برای انقلاب مشکلاتی ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار و دشمنان برای از بین بردن انقلاب برنامه‌ریزی‌های مفصل دارند که در این ۴۴ سال شاهد آن بوده‌ایم، افزود: برنامه دشمنان در سابق به صورت مقطعی بود اما الان برنامه آنها لبالمرصاد هست و پروژه انگشت بر ماشه را دنبال می‌کنند و کوچک‌ترین زمینه‌ای برای تعرض به نظام پیدا کنند متعرض می‌شوند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: دشمنان برای هر برنامه‌ای که دارند، طراحی، فکر و نیرو سازی می‌کنند و از یک مسئله‌ای که ایجاد می‌شود یک بحران بزرگ تولید می‌کنند و حتی ابعاد جهانی هم به آن می‌دهند.

وی ادامه داد: اینجاست که انسان باید بصیرت داشته باشد، هوشیار باشد، در منظومه انقلاب بر محوریت ولایت فقیه حرکت کند و به موقع در صحنه باشد نه اینکه بعد از مدتی تازه بخواهد حرفی بزنند بلکه باید وظیفه شرعی و الهی خود رو به موقع انجام دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه عالم یا فقیهی که تشخیص نمی‌دهد در شرایط کنونی وظیفه‌اش چیست باید در اصل اجتهاد او شک کرد، افزود: عالم یا فقیهی که نمی‌داند جان مردم و ناموس مردم در خطر است و مملکت اسلامی را در معرض تجزیه قرار می‌دهند و سکوت می‌کند بلکه همراهی می‌کند، این در اصل بصیرت، اصل فهم، اصل درک و اگر ادعای اجتهاد دارد اصل اجتهاد او، مشکل دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: جهان استکبار در فکر سوریه‌ای کردن ایران هستند کدام عالم می‌تواند سکوت کند یا همراهی کند در قبال کسانی که این اندیشه را دارند.

آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: این حوادث نه جدید هستند و نه تمام خواهد شد تا آمریکا، اسرائیل، وهابیت، انگلیس و اذنابشان هستند این امور نیز خواهد بود، دشمن دشمنی می‌کند و این ما هستیم که باید با بصیرت، ولایتمداری و مجاهدت از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: من از جامعه روحانیت استان بوشهر تشکر می‌کنم که در همان قدم اول با بصیرت، ولایتمداری و مجاهدت این جریانات را محکوم کرده و می‌کنیم و در کنار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» و مردم انقلابی و عزیز ایران هستیم و از اصل نظام حمایت می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم مشکلاتی که در کشور در همه عرصه‌ها وجود دارد با تدبیر، مدیریت و مجاهدت مسئولین محترم برطرف شود و ان‌شاءالله این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی آل محمد (عج) نائل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان