کاهش 97 درصدی آتش سوزی در منابع طبیعی استان فارس


کاهش 97 درصدی آتش سوزی در منابع طبیعی استان فارس

شیراز - سرپرست منابع طبیعی استان فارس از کاهش ۹۷ درصدی آتش سوزی در یک هزار و ۷۰ هکتار از منابع طبیعی استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: طی برنامه ریزی و تلاش‌های شبانه روزی انجام شده در استان فارس آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی با ۹۷ درصد کاهش در مساحتی به وسعت هزار و ۷۰ هکتار و با ۹۶ د رصد کاهش در تعداد آتش‌سوزی به ۴۰ فقره رسیده است.

وی تصریح کرد: این ۴۰ فقره آتش‌سوزی در شهرستان‌های ارسنجان، فیروزآباد، شیراز، خفر، کوار، قیر وکارزین و پاسارگاد رخ داد؛ شهرستان‌هایی که هم گردشگران در مراتع، دشت‌ها و جنگل‌های آن حضور می‌یابند و هم مراتع آن از نظر گرما مستعد پذیرش آتش هستند.

سرپرست منابع طبیعی فارس در خصوص علت کاهش آتش‌سوزی‌ها نیز گفت: رصد و هم پایش مناطق بحرانی استان، افزایش قرقبان‌ها و نیروهای واکنش سریع، آموزش نیروهای داوطلب و ارائه تجهیزاتی از قبیل کفش، لباس ضد حریق، آتش‌خاموش‌کن و دمنده در کاهش آتش سوزی‌ها نقش داشته است.

رضایی تصریح کرد: رطوبتی که امسال در عرصه‌ها و جنگل‌های فارس به دنبال باران‌های غیر موسمی رخ داد نیز موجب کاهش میزان خشکی گیاهان کم شدن آتش‌سوزی‌ها شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو