نمایش نسخه قدیمی قرآن کریم عمان در نمایشگاه کتاب ریاض


نمایش نسخه قدیمی قرآن کریم عمان در نمایشگاه کتاب ریاض

یک نسخه خطی قدیمی از قرآن کریم متعلق به عمان در نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، روزنامه الکترونیکی عمان «أثیر» گزارش داد: یک نسخه خطی نادر از قرآن کریم عمانی تحسین زیاد بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب را برانگیخته است.

این روزنامه نوشت: نسخه خطی «مصحف قراءات هفتگانه» نوشته عبدالله بن بشیر الحضرمی، یکی از علمای صحار در قرن دوازدهم هجری، متن کامل قرآن کریم به همراه تدوین قراءات هفتگانه در حاشیه است.

این روزنامه به نقل از خبرگزاری عربستان، نوشت: این نسخه خطی با شیوه سنتی کتابت قرآن متفاوت است و دارای جنبه های هنری کمیاب است.

هر جزء از قرآن کریم از صفحه چپ قرآن شروع می شود و به هشت برگ یعنی 16 صفحه تقسیم می شود. تعداد کل برگ های این نسخه 240 برگ است. هر صفحه شامل 16 سطر است.

این خبرگزاری گزارش داد: الحضرمی در هماهنگی صفحات و سطرها مهارت داشت. زیرا هر صفحه با آیه اول شروع می شود و با پایان آیه خاتمه می یابد.اولین حرف که در سطر اول هر صفحه با آن شروع می شود. در سطر آخر همان صفحه با آن آغاز می شود. اولین حرف سطر دوم از بالای صفحه ، همان اولین حرف سطر ماقبل آخر است. در بقیه سطرها به همین ترتیب است. هماهنگی این نسخه خطی با این تقارن در بقیه قسمت ها ادامه دارد.

وزارت فرهنگ عمان همچنین برجسته ترین نسخه های خطی خود را که متعلق به هزاران سال پیش است، در معرض نمایش گذاشت. نزدیک به 50 نسخه خطی در این نمایشگاه عرضه شده که متعلق به بیش از 900 سال پیش است.

نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض با مشارکت هزار و 200 انتشاراتی از 32 کشور از پنجشنبه گذشته آغاز به کار کرد و قرار است تا هشتم ماه جاری با شعار«فصول الثقافه» ادامه یابد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی