کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک


کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای خدمات الکترونیک ایجاد شده اند و بیمه سلامت در بین ۱۷۷ دستگاه اجرایی جایگاه هشتم را دارد.

کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک

به گزارش ایران اکونومیست ؛ محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم در بیمه سلامت و در حوزه الکترونیک چه در درون سازمان و حتی در زمینه فعالیت‌ها و خدمات سلامت فراهم شده اند و اقدامات خوبی انجام شده است. به همین دلیل رتبه بیمه سلامت در بین ۱۷۷ دستگاه اجرایی، هشتم است. سال گذشته نیز سازمان بیمه سلامت در بین ده دستگاه اول کشور بود.

او توضیح داد: برای اتصال به پنجره واحد دولت الکترونیک، سازمان بیمه سلامت تمام تلاش خود را انجام داده است تا اقدامات لازم انجام شوند. حوزه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز باید به ما کمک کنند.

او گفت: در سازمان بیمه سلامت فعالیت‌هایی مانند نسخه نویسی الکترونیکی به راحتی در بخش سرپایی و بیمارستانی را ساماندهی کرده و خدمات را به خوبی ارائه می‌دهیم.

او ادامه داد: اقدامات لازم در زمینه اتصال به پنجره واحد دولت الکترونیک از سوی بیمه سلامت انجام شده اند. خدماتی مانند تمدید بیمه و گرفتن خدمات مختلف در بیمه سلامت در سامانه شهروندی و سایر سامانه‌ها طراحی شده اند و استقبال خوبی توسط مردم شده است. جزء سامانه‌های مورد پسند مردم است و افراد به راحتی به آن دسترسی دارند. برای گرفتن خدمات با مراجعه به پیشخوان‌های دولت یا سامانه جزء دستگاه‌هایی هستیم که در این حوزه به خوبی عمل کرده ایم.

بنا بر اعلام وب‌سایت ملی خدمات دولت هوشمند، مجموعاً ۷۳۴ خدمت از خدمات دستگاه‌های اجرایی، به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند.

از جمله وزارتخانه‌هایی که ارائه دهنده خدمات الکترونیک هستند وزارت بهداشت است که پنجره واحد دولت الکترونیک بیمه سلامت نیز زیر نظر وزارت بهداشت است.

پیشتر سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرده بود که عمده خدماتی که وزارت بهداشت در بیمارستان ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی ارائه می‌دهد از جمله آن‌ها نسخه نویسی به صورت الکترونیک است و تقریبا بالای ۸۰ درصد عمده خدمات وزارت بهداشت به صورت الکترونیک است.

بیگلرخانی همچنین یادآوری کرد که فقط بحث ارائه منسجم اطلاعات بیماران به صورت پرونده الکترونیکی مانده است که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا