شهردار اصفهان برای پاسخگویی به تذکرات در صحن علنی حضوریابد


شهردار اصفهان برای پاسخگویی به تذکرات در صحن علنی حضوریابد

اصفهان – عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار حضور شهردار اصفهان در صحن علنی شورای شهر برای پاسخگویی به تذکرات اعضای شورای شهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا مصور پیش از ظهر یکشنبه در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن اشاره به شهادت شهدای امنیت در اغتشاشات اخیر کشور اظهار داشت: این شهدا به خاطر حفظ امنیت ملت پرپر شدند اما چون نفعی برای فاکتورنویسان ضد انقلاب داخلی و خارجی نداشت کسی برای آن‌ها هشتگ نزد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی امروز به مرحله‌ای از رشد رسیده که بادهای موسمی گزندی به آن نرسانده و نخواهد رساند، تصریح کرد: همه ما پای انقلاب و عهدی که بسته‌ایم می‌ایستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن انتقاد نسبت به بی توجهی شهردار اصفهان نسبت به تذکرات اعضای شورای شهر ابراز داشت: به نظر می‌رسد شهردار اصفهان ارزشی برای تذکرات و بالاتر از آن سیاست‌گذاری‌های شورا قائل نیست، یا قادر به درک اهمیت آن نیست یا توان پاسخ گویی را ندارد. از این رو تذکر کتبی خود را فقط در یک مورد اعلام و خواستار حضور شهردار در صحن علنی برای پاسخگویی هستم.

وی افزود: برای نمونه باید یادآور شوم که در جلسه علنی دو هفته قبل تذکر شفاهی دادم و متعاقب آن پیگیری اینجانب و رئیس شورا در پاسخ به نامه ۴ خرداد ۱۴۰۱ مربوط به وضعیت و اشکالات موجود در شهرک شهید کشوری، تا این تاریخ پاسخ مورد نظر را دریافت نکرده‌ایم.

ضوابط ارتفاعی بعضاً تا ۲۰ طبقه به تصویب چه مرجعی رسیده است

مصور در ادامه با بیان اینکه شنیده شده است که ضوابط ارتفاعی بعضاً تا ۲۰ طبقه به تصویب چه مرجعی رسیده است، ادامه داد: از دو میلیون متر مربع تراکم رایگان که در توافقی به شرکت مسئول ساخت و ساز این شهرک اعطا شده تاکنون چقدر اعطا شده و چقدر باقی مانده است. پاسخ داده شود که از ساختمان‌های ایجاد شده در شهرک چند ساختمان بدون پروانه ساخته شده و مستند قانونی عدم جلوگیری از آن چیست؟ از ساختمان‌های ایجاد شده در شهرک چند ساختمان پایان ساخت دریافت کردند؟

وی اضافه کرد: همچنین پاسخ داده شود که برقراری زیرساخت‌های شهرک بر عهده چه مرجعی است و چرا تاکنون تأمین نشده و چرا پیگیری نشده، اگر شده مستندات آن کجاست؟ در محاسبات مربوط به چند پرونده خاص بر اساس چه کاربری‌هایی محاسبات صورت گرفته و آیا قوانین رعایت شده است؟ گزارش کامل از پرونده‌های مربوط به آقای «د. ش» چرا ارائه نمی‌گردد و وضعیت فعلی این پرونده چیست؟

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ظاهراً شهرداری بیشتر به درون خود پاسخ گو بوده تا به شورای شهر، اضافه کرد: امروز عدم کفایت کاری برخی مدیران شهرداری پس از حدود یک سال روشن شده و حفظ آنها فقط به رکود کار و عمران، وضعیت مردم و ارباب رجوع می‌انجامد.

شهردار گزارشی از فرآیند غیرصدوری کردن پروانه ارائه ده د

وی افزود: شهردار گزارشی از فرآیند غیرصدوری کردن پروانه ارائه دهد، زیرا گزارش‌های مطلوبی از این روند به گوش نمی‌رسد؛ همچنین پاسخ داده شود که آمار این پروانه‌ها نه صرفاً یک برگه که تعیین می‌کند مردم پول داده‌اند، چه تعداد است، و امثال آن و اشکالات فراوانی که به ما رسیده است به نظر نمی‌رسد وضعیت مطلوبی داشته باشد و ظاهراً دوستان به نمایش علاقه دارند تا اینکه واقعاً به رفع اشکالات بپردازند.

مصور در ادامه گفت: خزانه دار وظیفه دارد گزارشی را به صورت نوبه‌ای به شورا ارائه کند. اکنون که شهرداری همت آن را ندارد که یک گزارش درست، جامع و واحد از درآمدها ارائه کند که به نظر می‌رسد ناشی از عدم کنترل واحد بر اعداد درآمد است، تا لااقل بتوان فهمید کدام منطقه با ضرب و زور و ثبت درآمدهای غیرنقدی و بعضاً واهی رتبه درآمدی خود را بالا نشان داده و کدام منطقه وضعیت بدتری دارد. البته مشکل گزارش دهی فقط در این مورد وجود ندارد و موارد دیگری هم هست.

وی ادامه داد: کندی سرعت تصمیم گیری‌ها در ستاد اصلی شهرداری محسوس است و بدتر از آن سرعت انتقال تصمیمات و سیاست‌ها به بدنه صف و شهرداری‌های مناطق و سازمان‌هاست که دلایل آن بیشتر به روحیات کاملاً غیراجرایی برخی مدیران اصلی ستاد برمی‌گردد که باید اصلاح شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم