مجوز بهره‌برداری از بخش پیوند کبد در چهارمحال و بختیاری صادر شد


مجوز بهره‌برداری از بخش پیوند کبد در چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز بهره‌برداری از بخش پیوند کبد در این استان صادر و دریافت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا خسروی بیان کرد: این مجوز از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

وی افزود: در این مجوز به وجود پتانسیل و زیر ساخت‌های لازم در دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برای ارائه این خدمت اشاره و این اقدام گامی در راستای دسترسی عادلانه بیماران نیازمند پیوند اعلام شده است.

خسروی تصریح کرد: بخش پیوند کبد چهارمحال و بختیاری در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد راه‌اندازی می‌شود و خدمات لازم را به نیازمندان ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: عمل‌های جراحی پیوند کبد در کشور برای نخستین بار در سال ۱۳۷۲ در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد و بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی‌سینا شیراز و بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ۲ مرکز بزرگ پیوند کبد ایران با حجم بالا است که سالانه صدها عمل جراحی کبد در آن‌ها انجام می‌شود.

خسروی تأکید کرد: پیوند کبد در ایران علاوه بر شیراز و تهران در شهرهای کرمان، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز و رشت نیز انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !