وزیر دفاع آمریکا: تصمیم درباره گسترش ناتو بر عهده همه کشورهای عضو است


وزیر دفاع آمریکا: تصمیم درباره گسترش ناتو بر عهده همه کشورهای عضو است

رئیس پنتاگون درباره درخواست کی‌یف برای پیوستن سریع به ناتو گفت، مقامات آمریکا به سیاست "درهای باز" ناتو متعهد هستند اما تصمیم درباره افزایش تعداد اعضای این بلوک باید توسط تمامی کشورهای عضو ناتو اتخاذ و تایید شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، لوید آستین، رئیس پنتاگون در یک کنفرانس خبری مشترک با ریچارد مارلس، وزیر دفاع استرالیا در هاوایی گفت: ما به حمایت از سیاست "درهای باز" ناتو متعهد هستیم اما اینکه روند عضویت‌های جدید چگونه پیش می‌رود مساله‌ای است که باید توسط تمامی ۳۰ کشور عضو ناتو که در این خصوص رای می‌دهند، انجام شود. این کار باید در آینده انجام شود.

وی تاکید کرد: اما در حال حاضر، ما بیشتر بر این مساله متمرکز هستیم که هر کار بتوانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم که اوکراین هر چیزی را که برای موفق شدن نیاز دارد، در اختیار داشته باشد. ما در حال حاضر شاهد رقم خوردن اتفاقاتی خوب از سوی نیروهای اوکراینی هستیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه درخواست کشورش برای عضویت سریع در ناتو را امضا کرد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به سوال مستقیم خبرنگاران درباره اینکه آیا این بلوک برای بررسی این درخواست آماده است یا خیر، هیچ پاسخی نداد. دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیتی روسیه این درخواست کی‌یف را با درخواستی برای "سرعت بخشیدن به شروع جنگ جهانی سوم" مقایسه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...