تاثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع نیازمند فرهنگ سازی دقیق است


تاثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع نیازمند فرهنگ سازی دقیق است

شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تاثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع نیازمند فرهنگ‌سازی دقیق است، گفت: شرایط امروز نشان داد جوانان از کسانی که بی مورد بزرگ شده‌اند، تاثیر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) بیان کرد: همانطور که ایشان می‌فرمایند نباید دلواپس رزق و روزی باشیم چرا که روزی را خداوند تعهد کرده تا به همه جانداران بدهد لذا اینکه ترک واجب کنیم یا بدتر، فعل حرام انجام دهیم آن‌هم برای لقمه نانی بیشتر، اصلاً سزاوار مؤمنان نیست.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهمترین مقوله‌ای است که امروز باید به آن توجه داشته باشیم، افزود: ما حتی در سبک زندگی‌مان نیز باید فرهنگ ایرانی اسلامی را جاری کنیم چرا که اگر فرهنگ عمومی ورزش و تغذیه و زیست دیگری داشته باشیم غیر از آنچه که غربی‌ها به ما تحمیل کرده‌اند و متأسفانه به آن تن داده‌ایم، می‌توانیم زیست بهتری داشته باشیم.

آثار نظام سرمایه داری

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نظام سرمایه داری غرب تشنگی کاذبی برای رزق به بشریت وارد کرده و ما نیز متأسفانه پذیرفته‌ایم که باید اینگونه باشد، گفت: زندگی ما در ایران متأسفانه دو قرن است که بر اساس زندگی غربی‌ها تنظیم شده لذا باید فرهنگ سازی شود تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

امینی با بیان اینکه انقلابی در برنامه‌ریزی سبک زندگی مردم امروز نیاز است، گفت: امروز نیاز داریم که یک تحول اساسی در زندگی‌مان رخ دهیم تا سلامت بر جامعه‌مان حاکم شود که راه این امر از فرهنگ می‌گذرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل دیگری که باید در شورای فرهنگ عمومی نیز مورد بحث گذاشته شود این است که ما چه کنیم تا جوانان و نوجوانانمان از آدم‌های درست تأثیر بپذیرند، ابراز داشت: بعضاً شاهد هستیم که آدم‌های کوچک توسط دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، صدا سیما و … بزرگ شده‌اند تا آنجا که به گروه‌های مرجع تبدیل می‌شوند و جوان ما از او تأثیر می‌پذیرد، حال آنکه شاهد هستیم در بزنگاه‌ها در زمین دشمنان بازی می‌کنند.

ترویج فرهنگ دینی

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه هر کس به اندازه خود و شأن و تخصص اش می‌بایست بزرگ شود نه بیشتر، تاکید کرد: باید این فرهنگ ترویج شود که هر کس اندازه توان، سواد و تخصص خودش اظهار نظر کند و از همه مهم‌تر خانواده‌ها و جوانان هر چیزی را از هر کسی نپذیرند یک هنرمند ما نباید درباره همه مسائل اظهار نظر کند همانطور که یک روحانی نمی‌تواند درباره بیماری‌های واگیردار نظر تخصصی دهد کما اینکه اگر این چنین شود، مردم نباید از او بپذیرند.

امینی با اشاره به شرایط امروز جامعه و توطئه‌های دشمنان، افزود: اربعین و پیاده روی آن و همچنین پیاده روی جاماندگان نشان از فرهنگ بالای ملت است و دشمنان با بازی گری‌هایشان می‌خواهند آن را کوچک و بی اثر جلوه کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها و موکب‌های اربعین که در هفته‌های قبل تشکیل شد، برگرفته از یک فرهنگ است که دشمنان آن را برنمی تابند، گفت: این موضوعات نقاط قوت فرهنگ عمومی هستند که باید تقویت شود و به همان نسبت نیز نقاط ضعف را برطرف کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام