25 درصد از محصول باغات انار ساوه قابلیت صادرات دارد


25 درصد از محصول باغات انار ساوه قابلیت صادرات دارد

ساوه- معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: ۲۵ درصد از محصول باغات انار ساوه قابلیت صادرات دارد در صورتی که سهم این شهرستان از صادرات بین ۲ تا ۵ درصد است.

محمود خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرایط باغات انار ساوه اظهار کرد: برداشت انار به صورت رسمی در حال حاضر شروع نشده و اناری که امروز در بازار عرضه می‌شود از نوع آلاک است.

وی ادامه داد: آلاک انار زودرس بوده و زود رنگ می‌گیرد اما در مجموع فقط ۵ درصد از انار ساوه از این نوع است.

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه افزود: ۹۵ درصد از باغات ساوه از نوع ملس هستند که معمولاً از ۲۰ مهرماه برداشت آنها شروع می‌شود و خوشبختانه امسال محصول باغات انار ساوه هم از نظر کیفیت و کمیت نسبت به سال گذشته قابل قبول است.

خلیلی تصریح کرد: به دلیل خشکسالی هایی که داشتیم درصد آلودگی باغات به کرم گلوگاه و آفات هم بالا بوده با این وجود نتوانسته تولید انار را تحت تأثیر قرار دهد و ۱۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ هزار هکتار باغات زیر کشت رفته و بزودی قابل برداشت است.

وی با اشاره به ظرفیت صادرات انار در شهرستان ساوه گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۰۰ تن انار در سطح کشور صادر شد این در حالی است که حداقل ۲۵ درصد باغات شهرستان ساوه قابلیت صادرات را دارد که نسبت به کل کشور رقم بسیار بالایی بوده اما در حال حاضر ۲ الی ۵ درصد انار ساوه صادر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)