زمان رفع فیلتر شبکه های اجتماعی از زبان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس


زمان رفع فیلتر شبکه های اجتماعی از زبان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس، توضیحاتی درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر کشور ارائه داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سیدنظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد و گزارشی درباره اتفاقاتی که طی دو هفته اخیر در کشور رخ داده است، ارائه شد.

وی بیان کرد: در ابتدا گزارشی درباره فوت مهسا امینی ارائه شد و فرمانده نیروی کل انتظامی کشور درباره نحوه مواجهه فراجا با این موضوع و اتفاقات و اعتراضاتی که رخ داد، مطالبی را مطرح کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بعد امنیتی مطالبی را درباره وقایع اخیر ارائه کرد، علاوه بر این ۵ تن از نمایندگان مجلس هم نقطه نظرات خود را در این باره مطرح کردند و پیشنهاداتی هم به دستگاه‌های اجرایی دادند.

موسوی درباره زمان رفع فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی گفت: بخش عمده‌ای از کسانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند، از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحریک شدند.

وی اظهارداشت: نظر مجلس آن است که بر اساس واقعیت‌های جامعه مردم باید بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند اما هنوز تصمیم گیری قطعی درباره رفع فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی اتخاذ نشده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: برخی از بازداشت شدگان جوانانی بودند که در یک فضای هیجانی در روزهای اولیه در اعتراضات حضور پیدا کردند که این افراد آزاد شدند.

موسوی بیان کرد: برخی از افراد هم که عقبه تشکیلاتی نداشته باشند بازداشت خواهند شد و احتمالاً با آنان مدارا می‌شود. اما افرادی هستند که به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته در اغتشاشات حضور یافته اند که همان طور که در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است، افرادی که با معاندان ارتباط داشتند قطعاً مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند و قوه قضائیه برای آنان پرونده تشکیل خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟