مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند


مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند

پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور برای سال آبی جدید (اول مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) نشان از آن دارد که تا انتهای پاییز انتظار وضعیت بارش‌های خوب را نباید داشت و با توجه به اثری که کاهش بارش‌ها بر حجم مخازن سدها دارد، شرکت آب و فاضلاب به شهروندان توصیه کرد که صرفه‌جویی در مصرف را جدی بگیرند.

مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرندسال آبی جدید( اول مهرماه ۱۴۰۱ تا آخر شهریور۱۴۰۲) براساس پیش بینی های انجام شده سال پرآبی برای کشورمان نخواهد بود که این موضوع می‌تواند بر روند تأمین آب موردنیاز اثر منفی داشته باشد.

گزارش سازمان هواشناسی که به‌تازگی منتشر شده برای نیمه مهر تا نیمه آبان چنین عنوان شده است که در این دوره میانگین بارش کشور کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

مطابق با میانگین بلندمدت، در این دوره نیمه جنوبی و شرقی کشور بارش قابل‌توجهی ندارند بیشترین کاهش بارش به مقدار ۲۰ تا ۵۰ درصد نسبت به نرمال در البرز مرکزی، شمال غرب، شمال شرق و به‌ویژه در استان‌های همسایه زاگرس رخ می‌دهد.

پیش‌بینی بارندگی‌ها نیمه آبان تا نیمه آذر

در این ماه بارش تمامی مناطق کشور کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش بارش این دوره در برخی مناطق به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.

مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند

پیش‌بینی بارش‌ها از نیمه آذر تا نیمه دی

در این ماه وضعیت بارش کشور به مقدار قابل‌توجهی بهبود می‌یابد. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود بارش در جنوب شرق، نوار شرقی، شرق البرز و بخش محدودی از غرب کشور کمتر از نرمال باشد، مناطق غربی خزر، استان اردبیل و جنوب غرب کشور بارش در محدوده نرمال تا بیشتر از نرمال را تجربه خواهند کرد. انتظار می‌رود در مناطقی از شمال خلیج‌فارس، بارش در محدوده ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از نرمال باشد

بر این اساس تا نیمه دوم آذرماه امسال انتظار بارش‌های خوب انتظار چندان مناسبی نیست و بر همین اساس صرفه‌جویی در مصرف باید به اولویت نخست همه فعالیت‌ها تبدیل شود.

امروز نیز شرکت آب و فاضلاب استان تهران باتوجه‌به روند افزایش مصرف آب در این کلان‌شهر ضمن قدردانی از مردم بر ضرورت رعایت مصرف برای گذر از پاییز خشک تأکید کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی