مبادله زندانیان ونزوئلا و آمریکا


مبادله زندانیان ونزوئلا و آمریکا

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ازای آزادی ۲ تبعه این کشور چند زندانی آمریکایی در ونزوئلا را آزاد کرد.

مبادله زندانیان ونزوئلا و آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، ۷ زندانی آمریکایی را در ازای آزادی دو برادرزاده همسرش از زندان آمریکا، آزاد کرد.

به گزارش گاردین، دو برادرزاده همسر مادورو به اتهام آنچه قاچاق موادمخدر ادعا می شود در زندان آمریکا هستند و آزادی ۷ شهروند آمریکایی که در میانشان نام ۵ مدیر نفتی نیز به چشم می‌خورد، به دنبال ماه‌ها دیپلماسی مقامات آمریکایی انجام شد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در بیانیه خود در این باره با بیان آنکه این زندانیان به طور جداگانه به محل زندگی خود بازگشته‌اند، افزود: «به خانواده‌هایی که همچنان عزیزانشان در بند هستند می‌گویم ما همچنان به آن‌ها متعهد هستیم.»

وزارت خارجه آمریکا بازداشت تمامی این زندانیان را محکوم و گفته بود که آن‌ها به اشتباه بازداشت شده‌اند. در حال حاضر دولت آمریکا تحت فشار است تا تمامی ۶۰ زندانی خود را که در زندان‌های خارج از کشور به سر می‌برند به آمریکا بازگرداند و البته تمرکز اصلی روی زندانیان در روسیه است.

در حال حاضر که آمریکا هرگونه تغییر در روابط دیپلماتیک خود با ونزوئلا را رد می‌کند، این اقدام مادورو می‌تواند فضایی برای تسهیل و کاهش تحریم بر نفت ونزوئلا ایجاد کند.

پیشتر هفته گذشته «کارلوس فاریا» وزیر امور خارجه ونزوئلا، در مصاحبه اخیر خود بر لزوم برقرار ارتباط و عادی‌سازی روابط با آمریکا تاکید کرد و گفت: «نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، بر مذاکره مستمر تاکید دارد و با هر کسی که نیاز به رایزنی دارد، برای عادی سازی اوضاع در کشورمان بحث خواهد کرد. البته مذاکرات تدوام دارد و هیئتی آمریکایی به تازگی آمد که به مسائل مربوط به انرژی پاسخ مشخص داشت. این مسائل نشان دهنده آمادگی همیشگی نیکلاس مادورو برای مذاکره است.»

ونزوئلا سالهاست تحت تحریم‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی قرار دارد. امری که موجب شده اوضاع اقتصادی این کشور را درگیر بحران و تورم کند. واشنگتن مادورو را به نقض حقوق و تقلب در انتخاب در سال ۲۰۱۸ متهم می‌کند و برگزاری انتخابات را زمینه ساز بازنگری در لغو تحریم‌ها می‌داند، اما او این اتهامات را رد می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه