طارمی و آزمون در تیم ملی؛ 69 گل و فقط 1 پنالتی!


طارمی و آزمون در تیم ملی؛ 69 گل و فقط 1 پنالتی!

زوج هجومی خط حمله تیم ملی فوتبال ایران در حالی روی هم ۶۹ گل ملی به ثمر رسانده‌اند که فقط یک گل از روی نقطه پنالتی بوده است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران توانست در دو دیدار اخیر دوستانه خود یک برد و یک تساوی برابر اروگوئه و سنگال به دست بیاورد. گل تیم ملی ایران را در بازی نخست، مهدی طارمی و در بازی دوم، سردار آزمون به ثمر رساندند. این دو بازیکن با درخششی که در این دو دیدار داشتند نشان دادند بی دلیل نیست که در چند سال اخیر زوج خط حمله تیم ملی ایران هستند.

معمولا مهمترین مهاجمان تیم های حاضر در فوتبال پنالتی زن های تیم های خود نیز هستند. روملو لوکاکو در بلژیک، نیمار در برزیل، رونالدو در پرتغال، مسی در آرژانتین، هری کین در انگلیس و ام‌باپه در فرانسه نمونه‌هایی از این بازیکنان هستند که تلاش می‌کنند با زدن پنالتی‌های تیم خود آمار گلزنی‌شان را بالا ببرند. ولی زوج خط حمله تیم ملی ایران از این نظر یک استثناست.

سردار آزمون تاکنون ۴۱ گل در تیم ملی ایران به ثمر رسانده است و در رده سوم جدول گلزنان تاریخ تیم ملی ایران است و ۹ گل تا رسیدن به رکورد کریم باقری فاصله دارد. نکته جالب درباره سردار آزمون این است که او هیچ کدام از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسانده است. البته آزمون برابر امارات در انتخابی جام جهانی صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را از دست داد و نتوانست به گل تبدیل کند.

زوج او در تیم ملی یعنی مهدی طارمی تاکنون ۲۸ گل ملی دارد و از این تعداد تنها یک گل را در جریان دیدار دوستانه با ازبکستان در اولین تجربه مربیگری دراگان اسکوچیچ از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد.

به این ترتیب زوج خط حمله ایران در حالی روی هم ۶۹ گل برای ایران به ثمر رسانده‌اند که تنها یک پنالتی در بین این گل‌ها بوده که آن را مهدی طارمی تبدیل به گل کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی با تیم‌های ولز، آمریکا و انگلیس همگروه است. ایران در دوره قبل و در دیدار با پرتغال صاحب یک ضربه پنالتی شد که کریم انصاری‌فرد آن را تبدیل به گل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی