شعار هفته پارالمپیک مشخص شد/تحرک، توانمندی و افتخار آفرینی


شعار هفته پارالمپیک مشخص شد/تحرک، توانمندی و افتخار آفرینی

دبیر مراسم روز ملی پارالمپیک از انتخاب شعار تحرک، توانمندی و افتخار آفرینی در راستای گسترش ورزش جانبازان و معلولین است.

حسین شهریاری، دبیر مراسم روز ملی پارالمپیک در نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص روز ملی پارالمپیک عنوان داشت: این دوره از مراسم، ۱۵امین دوره است. ابتکار برگزاری این جشن، با آغاز کار از سال ۱۳۸۲ با همت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بوده که در توسعه ورزش همگانی رخ داده. شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۷ یک روز را به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم گنجاندند. در سال ۱۴۰۰ توسط رئیس‌جمهوری فعدی این روز هم تایید شده و یک دستورالعمل کلی به تمام نهاد‌های ذی‌ربط ابلاغ شده و به عنوان یک قانون است. ۲۷ سازمان و ۱۳ فدراسیون عضو ستاد برگزاری این مراسم هستند و تمام توجیهات هم صورت گرفته.

وی افزود: طی این سال‌ها سازمان‌ها با کمیته ملی پارالمپیک هماهنگی و تعامل داشته‌اند. خیلی از وزارت‌خانه‌ها پای کار آمده‌اند و استان‌ها هم در برگزاری جشن دخیل هستند. ۲ ستاد طراحی کرده‌ایم؛ یکی اصلی متشکل از سازمان‌ها و نهاد‌ها و دیگری فرعی که متشکل از کمیته‌های اجرایی است. NGO‌ها را هم داریم. چند هدف داریم؛ ایجاد نشاط و شادابی، ارتقای توان‌مندی‌های افراد، خروج جامعه از انزوا، ایجاد خودباوری و امید، توسعه فکری و ایجاد باور ما می‌توانیم.

شهریاری در ادامه گفت: نیاز به پشتوانه‌سازی برای این ورزش قهرمانی هستیم و فعالیت‌های استعدادیابی را هم در این مراسمات گنجانده‌ایم. در این هفته پارالمپیک ۳۰ برنامه در کشور داریم و از ۱۸ مهرماه آغاز می‌شود. ۲۰ ایستگاه ورزش همگانی هم طراحی شده که بچه‌ها با آمادگی و تفریحی در آن شرکت کنند.

دبیر مراسم روز ملی پارالمپیک در خصوص استقبال از برنامه‌های روز ملی پارالمپیک تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ یک جشنواره به دنبال این برنامه در استان خراسان اجرا کردیم و به اعتراف ۱۷ استان، نفراتی که برای عرصه ورزش قهرمانی در رده‌های پایه و پائین اضافه شده‌اند، تماماً جدید بوده است. ما همین را می‌خواهیم و کار قهرمانی که فی‌البداهه نیست. باید این افراد روی‌شان ۷، ۸ سال کار شود که به سن قهرمانی ملی برسند. دوره اول کار با ۲۸۰۰ نفر شروع شده و در سال ۹۸ ما ۵۴۰۰۰ نفر در کل کشور داشتیم. در سایه این فعالیت جمعی استعدادیابی جمعی خواهیم داشت.

شهریاری در خصوص اینکه این استعداد یابی‌ها چقدر به قهرمانی‌ها کمک می‌کند بیان کرد: گام اول قهرمانی، استعدادیابی است که در کلاس‌های اولیه استانی شکل می‌گیرد. تجمیع این‌ها در روز ملی پارالمپیک است و اتفاقات مقدماتی هم دارد. باید این مسئله با حمایت‌ها گسترش پیدا کند تا به توسعه ورزش جانبازان و معلولین بیانجامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!