اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای یادمان های دفاع مقدس ایلام


اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای یادمان های دفاع مقدس ایلام

ایلام-مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تقویت زیرساخت های یادمان های دفاع مقدس ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد شریفی ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: برای سنوات آینده با توجه به پتانسیل بالای اربعین و با ایجاد یک زائرسرای دائمی در شهر ایلام و شهرهای محل تردد زائران احداث شود تا در کنار این زائرسراها محلی برای دایرکردن نمایشگاه غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی فراهم خواهد شد.

وی افزود: امسال علاوه بر شهرستان‌های ایلام محل تردد زائران، در قلعه کنجانچم نرسیده به شهرستان مهران نیز به مدت چهار روز در مدت اوج حضور زائران نمایشگاه سوغات محلی و صنایع‌دستی برگزار شد.

شریفی به گردشگری دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به کاروان راهیان‌های نور تقویت زیرساخت‌های یادمان‌ها در دستور کار قرار دارد و برای یادمان‌های قلاویزان مهران و شرهانی دهلران در مجموع ۲ میلیارد تومان و برای باغ موزه دفاع مقدس نیز ۵۰۰ میلیون تومان تحصیص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام تاکید کرد: هشت پرونده دفاع مقدس تاکنون ثبت ملی شده و هشت پرونده دیگر نیز در دست بررسی است و باید ذائقه گردشگری کشور به سمت استان ایلام برای گردشگری مذهبی، روستایی، طبیعی و تاریخی تغییر کند و در این راستا ۸۴ خانه بومگردی و ۵۴ دفتر مسافرتی فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس