کاهش 21 درصدی بارندگی در خوزستان/خرید تضمینی گندم افزایش یافت


کاهش 21 درصدی بارندگی در خوزستان/خرید تضمینی گندم افزایش یافت

اهواز- استاندار خوزستان گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ ما در سال گذشته این بود که با وجود کاهش ۲۱ درصدی بارندگی ولی توانستیم ٢۴ درصد خرید تضمینی گندم را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست کارگروه استانی سازگاری با کم آبی اظهار کرد: میزان آبی که سال گذشته به خوزستان تعلق گرفت، حدود ٣ میلیارد متر مکعب بود که با همکاری فرمانداران، ائمه جمعه و تشکل‌های کشاورزی توانستیم ضمن اقناع‌سازی کشاورزان و مدیریت آب از تنش تابستانه حوزه کرخه عبور کنیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: الگوی کشت در این استان باید مدیریت شود تا به شرایط بهتری از نظر بارندگی برسیم؛ بنابراین همه مدیران به ویژه تشکل‌های کشاورزی باید پای کار باشند.

وی عنوان کرد: براساس میزان آب موظف هستیم که الگوی کشت را در سطح خوزستان تعیین کنیم؛ اینجاست که نقش تشکل‌های کشاورزی نمایان می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ ما در سال گذشته این بود که با وجود کاهش ۲۱ درصدی بارندگی ولی توانستیم ٢۴ درصد خرید تضمینی گندم را افزایش دهیم؛ امید است که این رکورد امسال نیز برقرار خواهد بود و سهمیه‌ای که برای خوزستان در نظر گرفته شده تحقق پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در این نشست نیز بیان کرد: مدیریت آب و کشاورزی در سال گذشته با هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها به خوبی صورت گرفت و فصل کشت پاییزه گذشته را با بهترین خروجی پشت سر گذاشتیم.

عباس صدریان‌فر عنوان کرد: امسال با وجود اینکه در کرخه محدودیت‌هایی وجود دارد و شرایط منابع آب کمتر از سال گذشته است بنا را بر این گذاشتیم تا با همکاری دستگاه‌های متولی شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که کمترین آسیب به کشاورزان وارد شود.

مدیر عامل شرکت آب و برق خوزستان بیان کرد: بخشی از تصمیمات لازم در سطح استان و مابقی به صورت ملی اتخاذ می‌شود که امیدواریم با هماهنگی میان این دو به نتیجه خوبی برسیم.

«مسعود اسدی» نماینده کشاورزان خوزستان در این نشست گفت: در حوزه کارون، دز و مارون مشکلی برای کشت پاییزه نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: استاندار خوزستان و معاونانش در سال گذشته تمام قد وارد بحث مدیریت آب شدند؛ فرمانداران، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان در بحث مدیریت آبی عملکرد بسیار خوبی داشتند.

نماینده کشاورزان خوزستان افزود: اینکه امسال توانستیم با نیمی از میزان آب گذشته توانستیم بدون هیچ‌گونه تنشی برای کشور و استان بیرون بیاییم؛ حاصل تلاش استانداری، کشاورزان، تشکل‌ها، جهاد کشاورزی و فرمانداران است.

اسدی گفت: هم اکنون نیز فعالیت‌ها در راستای اقناع‌سازی مردم برای کشت در حوزه کرخه در حال انجام است اما در سایر حوزه‌ها هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش مهر، همچنین در حاشیه این جلسه مقرر شده که شرکت نیشکر و صنایع جانبی برای کمک به تأمین آب مردم در حوزه کرخه به دستور استاندار خوزستان و معاونانش در راستای همکاری با سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی پمپاژ آب از قسمت انتهایی رودخانه دز به کانال زهاب بر دهخدا و از آنجا به قسمت انتهایی رودخانه کرخه نور تخلیه شود تا در بازه ۱۵ کیلومتر تا هورالعظیم آب روستاهای اطراف کرخه نور و هویزه را تأمین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی