اهدای کتاب به روستاهای منتخب از سوی ستاد کانونهای مساجد


اهدای کتاب به روستاهای منتخب از سوی ستاد کانونهای مساجد

زاهدی گفت: ۸۰ درصد منتخبان دوره اول تا هفتم جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، روستاهایی بودند که کانون مساجد در آنها مستقر بوده است .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب امروز یکشنبه 10 مهر با حضور دکتر یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی، دکتر اسماعیل جانعلی پور مدیر کل اداره مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی و دبیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و نمایندگانی از نهادهای همکار در برگزاری این جشنواره در سالن جلسات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جواد زاهدی در این نشست گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی از سال 1393 جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب آغاز به کار کرد. کانون های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری این جشنواره همکاری دارد. کانون های فرهنگی هنری مساجد 26 هزار کانون در سطح کشور دارد که از این 26 هزار کانون 13 هزار کانون روستایی هستند که این عدد نشانگر یک ظرفیت عظیم است.

نماینده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اظهار داشت: ما بحث جریان سازی و فرهنگ سازی این جشنواره را پیش می بریم. ما از ظرفیت فهما، خبرگزاری شبستان و دبیرخانه های استانی برای جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: ما کانون های مساجد روستایی را پای کار آوردیم. از دوره اول تا هفتم 80 درصد منتخبان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، روستاهایی بودند که کانون مساجد در آنها مستقر بوده است. در این دوره یک مقدار این آمار پایین آمد. از 10 روستای منتخب در هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب چهار روستا کانون مسجد دارند.

وی بیان کرد: حمایت کانون های مساجد از روستاها بدین شکل است که هر سال یک رویداد فهما را با توجه به فعالیت های کانون ها را داریم. ما روستاهای منتخب این جشنواره را امتیاز می دهیم.

اهدای کتاب به روستاهای منتخب از سوی ستاد کانونهای مساجد

زاهدی با اشاره به حمایت از منتخبان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از سوی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: ما حمایت نقدی از روستاهای کانون دار و غیر کانون دار که در این رویداد برگزیده می شوند را داریم و تاکنون به برگزیدگان 10 میلیون تومان هدیه نقدی می دادیم. انشاءالله با کمک دستگاه های مشارکت کننده و جناب آقای احدوند و جانعلی پور این دوره نیز هدیه به برگزیدگان خواهیم داشت.امسال به منتخبان هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معادل 10 میلیون کتاب هدیه می دهیم.

وی ضمن امیدواری از بحث جریان سازی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ابراز داشت: در سنوات اخیر تلاش ما این بود که کانون های روستایی که دیده نمی شدند و فعالیت های ابتکاری خوبی در حوزه کتاب داشتند را معرفی کنیم. از اقصی نقاط کشور باید بهترین ها معرفی و دیده شوند.

نماینده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خاطرنشان کرد: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه ای به نام بچه های مسجد دارد. هدف ما این است که افراد به جشنواره دوستدار کتاب، جشنواره مروجان کتابخوانی، جشنواره کودک و نوجوان و پایتخت از طریق سامانه بچه های مسجد دسترسی پیدا کنند و به راحتی در آن شرکت کنند.

گفتنی است، 285 روستا از استان های سراسر کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مدارک لازم را ارسال نموده اند که از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری تعداد 50 روستا به مرحله داوری نهایی راه یافته اند. پس از انجام مرحله نهایی داوری تعداد 9 روستای برگزیده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد.

در هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری می کنند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)